menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haag gras

Ga naar meest recente reactie

runefcb

Runefcb

welke grassoort gebruik ik best als haag?
ik dacht aan miscanthus sinensis, deze heeft wel verschillende subsoorten, welke is het best voor een haag?
zondag 4 november 2012 - 14:13
Esem

Esem

'Silberfeder' is een betrouwbaar bloeiende bladverliezende gras tot 2.4m hoog, met smalle, gebogen blad en vederlicht zilver bloemhoofdjes in de late zomer.

Denk er wel aan dat deze grassoort niet tegen natte grond en voeten kan,houd wel van vochtige goed doorlatende grondsoort,en dat je in de winter met een kale haag zal zitten.

Het trouwens met de vele Miscanthus soorten zo.

Gr
Eddy

maandag 5 november 2012 - 14:58
Esem

Esem

Maar wel met een bruine verdorde haag.
maandag 5 november 2012 - 15:07
runefcb

Runefcb

is de MISCANTHUS SINENSIS MALEPARTUS ook geschikt als haag?
De pluimen vind ik wel mooi
maandag 5 november 2012 - 20:27
runefcb

Runefcb

had ook gedacht aan CORTADERIA SELLOANA, is deze geschikt?
maandag 5 november 2012 - 20:48
satomi

Satomi

runefcb, ik raad je aan om eens op de website van Lianne's siergrassen te kijken. Zij geeft duidelijke en - niet onbelangrijk - goede informatie over wat als haag te gebruiken is van de vaste siergrassen. Je zou ook eens in de plaatselijke bibliotheek kunnen zoeken naar het boek "Prachtig gras", geschreven door Piet Oudolf en Michael King.

Bedenk ook dat bamboe eveneens een goede mogelijkheid is wanneer je toch voldoende ruimte hebt. Met de juiste planten uit het geslacht Fargesia zijn prachtige, groenblijvende resultaten te boeken.
woensdag 7 november 2012 - 13:51
Polplastron

Polplastron

Maar wel met een bruine verdorde haag.

Ik ben akkoord met Leo dat je siergrassen beter in het voorjaar terug netjes maakt. Het wintersilhouet van zo'n bos verdord gras is echt wel de moeite waard.

Overigens geld dat voor veel vaste planten ook!

Groeten,

Pol
woensdag 7 november 2012 - 16:17
Tuinman65

Tuinman65

Héél raar wat hier gebeurt hé Pol.

Leo
zaterdag 10 november 2012 - 23:27
deHaan
zondag 11 november 2012 - 11:27
Tuinman65

Tuinman65

Ik zou wel eens willen weten wie mijn berichten hier verwijderd heeft.
Nu komt alles heel belachelijk over.
Akkoord, ik heb het ook gedaan in andere topics, maar pas nadat ik dit gemerkt had en het zijn dan wel mijn eigen berichten.
Als diegene die het gedaan heeft zich niet bekend maakt en zich niet verontschuldigt, dan is dit echt wel het allerlaatste ZINVOL wat ik hier schrijf.
Ik ben de pesterijen van esem gewoon beu.
En deze keer is het gemeend.

Leo
zondag 11 november 2012 - 23:15
Tuinman65

Tuinman65

Het is dus ne lafaard.
woensdag 14 november 2012 - 23:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon