menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rechte grasboorden plastic

Ga naar meest recente reactie

Jansssens

Jansssens

Ik zou mijn gras recht willen afsteken. Dat op zich is geen probleem, maar ik zou hier graag een boord in steken.

Hier op de site kan je bv wel grasboorden kopen, maar deze zijn of gegolft of zelf af te rollen.
Ik ben eigenlijk op zoek achter iets dat ik in de grond kan steken, maar dat uit zich zelf ook al recht is. Dus een soort rechte plastic plaat of boord dat ik in de grond kan kloppen met een rubber hamer?

Ik weet niet of het duidelijk is, maar ik wil echt een super rechte boord behouden.
maandag 17 september 2012 - 08:39
Esem

Esem

Kijk eens hier op tuinadvies.
In de winkel hier vind je deze borders is plastiek die je zoekt.

Ik dacht rollen van 10 en 25 meter als ik me niet vergis.
Zelfs hieronder bij de reclame zie je ze staan merk Ecolat.
Ze zijn niet gegolft en zeer sterk.
Zijn gemaakt van afval plastiek.

Gr Eddy,
maandag 17 september 2012 - 10:40
Jansssens

Jansssens

Dat zei ik ook "of zelf af te rollen". Die weet ik dus te vinden in de winkel hier.

Maar ik wil echt kaarsrechte borders. Dus bij voorkeur echt 'platen' die je in de grond kan steken.
maandag 17 september 2012 - 10:43
Feniks

Feniks

Het beste wat ik kan bedenken zijn boordstenen? Maar dat is natuurlijk niet van plastic gemaakt...
of dit: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=2210
maandag 17 september 2012 - 11:07
Jansssens

Jansssens

Daar ben ik eigenlijk de mist in gegaan
Ik heb tijdens de aanleg van het terras en gazon 'vergeten' extra boordstenen te steken langs de gazonrand.
Nu is het zonde, gras is nog aan het uitkomen. Als ik daar nu al ga in schuppen en werken is het snel weer stuk denk ik.
maandag 17 september 2012 - 11:09
Feniks

Feniks

Tja, dan weet ik het ook niet. Ik persoonlijk heb mijn gras niet afgeboord
maandag 17 september 2012 - 11:13
Esem

Esem

Voor mij hebben de rollen plastiek een voordeel tegenover de betonnen boordstenen.
Deze zijn veel makkelijker te plaatsen en zijn bijna onzichtbaar,dit heb je niet met betonnen boordstenen.

Het is maar wat je zelf wil.
Zie link:

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=2461

En klik op de foto's om te vergroten

E
maandag 17 september 2012 - 11:18
Tuinman65

Tuinman65

Die ecolatten bestaan ook in rechte latten maar je zal wel eerst een smalle sleuf moeten steken met een kantensteker of een rechte spade. In harde grond klop je die zelfs met een rubber hamer gegarandeerd kapot.
Kaarsrecht krijgen is niet simpel.
Of toch misschien betonnen boordplaten type Wirtz. Die hebben een smalle bovenkant van 1 cm. Vallen ook weinig of niet op.
Ik zie dat je van Mechelen bent. In Edegem zijn ecolat en dat type betonboord te koop. Dus niet zo ver uit je buurt.

Leo
maandag 17 september 2012 - 19:37
Jansssens

Jansssens

Bedankt! Dat ga ik eens van naderbij bekijken!
maandag 17 september 2012 - 20:13
Lino

Lino

In de tuin van mijn vader waren dat vroeger eternit plaatjes. Maar ik weet niet of dat nog bestaat.
dinsdag 18 september 2012 - 08:49
Esem

Esem

Eternit bevat asbest en mag niet meer gemaakt worden.

E.
dinsdag 18 september 2012 - 10:27
Lino

Lino

Dat kan.
Maar ze hebben waarschijnlijk al lang alternatieven ontwikkeld?
zoals dit bvb: http://www.eternit.be/nl/bouwplaten/tuinafboording/producten/eter-board-hd-(tuinafboording)
dinsdag 18 september 2012 - 13:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon