menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waar compost kopen

Kwest

Kwest

Hallo,

Ik heb voor mijn nieuwe tuin een flinke hoeveelheid compost nodig. Op de site van Vlaco vond ik een aantal adressen waar je met een aanhangwagen compost kunt halen in Oost-Vlaanderen, ik woon namelijk in het Gentse. Een aantal compostproducenten heeft het Vlacolabel als kwaliteitsgarantie, maakt dat een verschil?

Graag jullie ervaring met dergelijke compostproducenten.

Thx,
Kwest
dinsdag 20 februari 2007 - 19:04
hugo

Tekst aangepast

Hugo

bij deze leveranciers kan je zonder probleem compost ophalen, en in sommige gevallen zelfs laten leveren zonder een hoop onkruidzaden mee naar je tuin te verhuizen
ikzelf ga steeds bijhalen bij 'ibogem' in kallo (staat wel bij professionelen, maar als particulier kan je er ook wel terecht)

groetjes
dinsdag 20 februari 2007 - 19:28
compostmeester

Compostmeester

Hallo,
Als je kan zouw ik compost gaan halen bij een verdeler met het Vlaco label,deze compost staat garant voor compost die perfect aan de normen voldoet,namelijk Vlaco controleert het ganse proces door regelmatig straalnamen te doen,dit product is dus wat duurder in aankoop,maar zo ben je gerust dat je kwaliteitscompost koopt,die de perfecte samenstelling en zuurtegraat heeft,bij gebruik van compost wil ik je nog het volgende meegeven preid een laag van 15 tot 20 cm compost over de grond uit,werk deze vervolgens oppervlakkig in,vb. met een drietand,frees,het gebruik van chemische meststoffen en insecticiden word afgeraden,daar deze het zo broodnodige bodemleven vernietigd en zo de compost waardeloos word, gebruik ook geen kalk,compost bezit een eigenschap om op termijn de grond te ontzuren.
Meer informatie over composteren en het gebruik,breng even een bezoekje aan mijn blogs.

Het adres van de blog composteren is: www.bloggen.be/compostmeester

Tips en truks in de hobbytuin is: http://blog.seniorennet.be/tipsentruksvandehobbytuinder

Groetjes,
zondag 25 februari 2007 - 20:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon