menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wilde aardbei in gazon

Ga naar meest recente reactie

chattrientje

Chattrientje

hallo,

we hebben last van wilde aardbeitjes in ons gazon
onlangs hebben we gesproeid tegen onkruid maar blijkbaar helpt dit product niet daarvoor
hoe kunnen we dit best verwijderen? het krijgt heel vlug uitlopers en is ons gazon aan het overwoekeren

groetjes
woensdag 15 augustus 2012 - 21:14
jdcoster

Jdcoster

Gewoon ... zoals iedereen ... uit trekken.
donderdag 16 augustus 2012 - 00:28
iecee

Iecee

duschesna ?
geen aardbei maar iets met gele bloemen en rode vruchtjes?
donderdag 16 augustus 2012 - 21:46
Tuinman65

Tuinman65

Uittrekken is dweilen met de kraan open.
Ik heb nog iets gevonden via "Tuin en Landschap".
Lees eens op www.dob-verhardingen.nl

Het is trouwens daarom dat ik nog efkes terug gekomen ben.

Leo
donderdag 16 augustus 2012 - 23:39
chattrientje

Chattrientje

Bedankt voor jullie antwoord.

Uittrekken? Ik zie er geen begin aan...de uitlopers zijn zodanig verweven met het gras. Met een hark kan ik ze wel los trekken maar zo zijn de wortels nog niet weg.
Ik heb nog geen gele bloemetjes gezien, maar dit komt misschien doordat het gras regelmatig wordt afgereden?

Ondertussen dus nog altijd geen deftige oplossing...
maandag 20 augustus 2012 - 20:24
jdcoster

Jdcoster

Twijfelt u aan de deftigheid van mijn voorstel?
Een stukje opnieuw zaaien dan?
Over welke oppervlakte gaat het dan wel (die u hebt verwaarloosd )
maandag 20 augustus 2012 - 21:49
Tuinman65

Tuinman65

Nee, ik twijfel niet aan je voorstel, het gaat niks uithalen en vraagsteller heeft helemaal niks verwaarloosd.
Tenzij je tijd en geduld genoeg hebt om met mes en vork die ondingen te verwijderen.
Het bosaardbeike is weer zo eentje dat zijn kop op steekt en wordt nog steeds verkocht in tuincentra.
Sagina is nog zo'n onding dat over de toog gaat.

Leo
maandag 20 augustus 2012 - 23:28
jdcoster

Jdcoster

Bij mij staan er ook wel bosaardbeien in mijn tuin maar onder de bomen en struiken en ik heb "de kraan" steeds goed dicht gehouden. Ik laat ze niet ontsnappen in het gras. Hier haalt (op tijd) wieden dus wel wat uit.
dinsdag 21 augustus 2012 - 09:53
chattrientje

Chattrientje

zal dan maar eens tijd nemen om alles met een mesje uit te stekken, en hopen dat ze wegblijven
dinsdag 21 augustus 2012 - 09:58
christimme17

Christimme17

Bij mij in het net gezaaide gazon heb ik ze ook. Nieuwbouw wijk, veel ongewenst groeiend goed. Maar die wilde aardbeidjes zijn hardnekkig inderdaad. Akelig spul, maar op de knieën en uitsteken met een scherp (zak)mes helpt. Ik heb er zelf ook een aantal terugkeren in het gras maar het zijn er steeds minder. Met geduld en het voorzichtig aantrekken van de uitlopers kom je bij de “moederplant” deze steek je uit en volgt evt andere uitlopers.....

Een heel werk, maar ik houd niet van gif dus daarom deze manier...
vrijdag 26 juli 2019 - 22:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon