menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk onkruid is dit in pas gezaaid gazon

Ga naar meest recente reactie

seppe

Seppe

Hallo

Mijn gras pas gezaaid (ergens in mei) & er komt nu heel veel onkruid.
Nu heb ik al veel gelezen dat dit niet perse een probleem is. Als ik het gras paar keer zou afrijden, zou dit weg moeten zijn.
Maar dit onkruid kom ik precies nergens tegen.

Is dit wel schadelijk of verdwijnt dit ook automatisch na paar keer gras afrijden.

Je ziet dat m'n gras ook een wat gele kleur heeft. Moet ik dan nu in deze periode bemesten. Zo ja, met welke bemeststof? welk type organisch?

Nadeel met zo'n weer is dat ik het ook niet echt kan afrijden aangezien ik niet wil riskeren dat m'n banden slippen & slipstroken maak..

Thanks voor je hulp!!

Seppe
vrijdag 13 juli 2012 - 16:33
seppe

Seppe

hmmm doordat ik nieuw ben, kan ik geen foto's opladen...

zonde

ik probeer eens met die "extra foto" link hieronder

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 13 juli 2012 - 16:34
seppe

Seppe

nu een foto met meer detail van het onkruid

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 13 juli 2012 - 16:35
Tuinman65

Tuinman65

Dit is hanepoot, een éénjarige grassoort.
Verdwijnt niet met maaien maar sterft af in het najaar.
Best uitsteken met een mes want uittrekken is niet te doen. Wortelt geweldig vast.
Vooral niet in zaad laten komen want dan heb je volgend jaar weer prijs.

Leo
vrijdag 13 juli 2012 - 18:47
seppe

Seppe

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb het gras dit weekend afgedaan. Als ik dit telkens klein houd met de grasmaaier, zou dit dus ook moeten uitsterven?
Het zijn er echt super veel, dus denk niet dat ik dit allemaal kan uitsteken met een mes....

In hoeverre is het nodig bij pas gezaaid gras om bij te bemesten? en met welk type bemesting? Aangezien sommige delen van het gazon toch minder snel groeien dan de andere & wat meer geel zien.
woensdag 18 juli 2012 - 00:00
Tuinman65

Tuinman65

Als je er maar voor zorgt dat het zich niet kan uitzaaien hoef je het niet uit te steken. Het verdwijnt vanzelf. Je zal dan wel heel kort moeten maaien en het gras opvangen, niet mulchen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je bemest hebt bij het zaaien.
Sommige horen het hier niet graag maar ik zou nu bemesten met Floranid permanent (chemisch) van Compo. Is wel niet overal te koop.

Leo
donderdag 19 juli 2012 - 21:25
iecee

Iecee

kan je ze niet voorzichtig uittrekken?
zondag 22 juli 2012 - 22:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon