menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse holpijp - snoeien

DimitriM

DimitriM

Een 3 tal jaar geleden Japanse Holpijp laten planten in een stuk van de voortuin (dus volle grond opp 10x8m). De tuinaannemer had het idee om om de x afstand een bosje van deze holpijp te planten met daarrond worteldoek en houtschors. Het idee was dat de holpijp de worteldoek zou penetreren en alles zou volgroeien. Realiteit was enigszins anders. De Japanse holpijp groeide wel degelijk maar niet door het worteldoek. De planten duwden gewoon de worteldoek eenvoudigweg naar boven en we kregen dus over het hele opp bulten onder het doek.

Beslist om de worteldoek te verwijderen en de holpijp vrij te laten groeien. Her en der schoten de planten mooi uit.

Sinds dit jaar zien we een aantal totaal verdorde pijpen. Er schieten wel nieuwe plantjes uit de grond en ook bij de bestaande zien we dat er vertakkingen worden gevormd. Met de verdorde planten er tussen geeft dit op dit moment wel een onverzorgde indruk.

Vraag – Kan iemand me vertellen wat er aan te raden is m.b.t. snoei? Ik lees op bepaalde plaatsen op het net dat je moet snoeien maar op andere plaatsen dan weer helemaal niet. Wanneer wordt er best gesnoeid?
Hoe wordt er best gesnoeid? Op welke lengte?
Heeft er iemand andere onderhoudstips?

Alvast bedankt.
zaterdag 2 juni 2012 - 22:41
Tuinman65

Tuinman65

Japanse holpijp is een water (moeras)-plant en groeit slecht ik gewone tuingrond.
Snij die gewoon terug tot op de grond en geef vooral veel water.

Leo
zaterdag 2 juni 2012 - 23:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon