menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help

Ga naar meest recente reactie

rudike

Rudike

heb eindelijk mijn droomhius gekocht uiteraard met veel werk aan maar geen probleem hou van een uitdaging
maar het probleem ligt echter in de tuin / boomgaard (2680M2)
volledig verwildert geen beginnen aan
eertsdaags zal enkelle foto' plaatsen je gelooft je ogen niet een verwildert oerwoud
weet wel staan enkele friutbomen
heb geen enkele kennis van planten of van bloemen / struiken
wil er een stuk van niveleren om er een grasplein van te maken voor de kinderen
enkele fruitbomen wil ik behouden en rond toekomstig terras enkele schaduw brengende bomen plaatsen

begin alleen niet van niets moet eerst bestaande situatie uiteenzetten en navragen of ik planten /struikjes op een of ander manier kan recuperen / verplaatsen


heb het ontwerp voor mijn tuin volledig in mijn hooft zitten en ga misschien wel een poging doen om er een plan van te maken maar het is een uitdaging waarbij ik niet enkel de hulp van moerder natuur nodig heb hoop via deze forum genoeg kennis te vergaren en mijn ervaringen te delen met andere


groetjes rudike

PS eertstdaags probeer ik foto van mijn oerwoud te laten zien

vrijdag 9 februari 2007 - 17:13
Angelo

Angelo

hey,

je zal er toch aan moeten beginnen hoor

ik zou beginnen bij de fruitbomen te snoeien, en dan het kruid met de zeis wegdoen, als je daar aan kan komen natuurlijk, verder zou ik dan zien wat nog te redden valt, en dan redden hé, een paar keren naar het containerpark rijden, en dan ben je er ook van af!

gewoon beginnen eraan, eventueel hulp van familie, en veel succes

ik zou het met veel plezier doen, vindt ik altijd fijn zo een uitdaging....


mvg
vrijdag 9 februari 2007 - 17:18
ines

Ines

Hoi,
U kan ook een deel natuurlijke biotoop behouden...en tussenin met een grote maaier enkele paadjes
maaien.
Eerst zou ik eens met een kenner van alles goed de tuin inspecteren, misschien ziet U wel een paar
nieuwe soorten...wie weet.
Groetjes en veel succes een uitdaging is het ... waar U veel plezier aan kan beleven.
ines
vrijdag 9 februari 2007 - 23:30
Esem

Esem

Rudike,
Een hele uitdaging om van een jungle een droomtuin te maken.
Misschien kan je eerst al eens kijken wat je wil behouden van heesters en vaste planten,en fruitbomen.
Je kan deze verplanten en alles op een plaats planten die je al hebt vrij gemaakt van onkruid.
Dan bedoel ik wel de heesters en vaste planten,je fruitbomen zal je wel willen laten staan zeker?
Wel alles verplanten met een zo groot mogelijke kluit zand rond de wortels.
Zolang het niet vries kan je deze verplanten.
Ook alles goed aangieten met water, om de lucht rond de wortels te verwijderen.
Doe dit ook met je vaste planten, maar meer dan waarschijnklijk zal je nog lang niet alle vaste planten boven de grond aantreffen.Daar is het nog wat vroeg voor.
Als alles bijeen staat kan je beginnen aan het opruimen van alle overtollige onkruid.
Het teveel aan fruitbomen verwijderen en de overgebleven bomen een flinke snoeibeurt geven.
Dit zal waarschijnlijk wel meer dan een jaartje in beslag nemen,
aangezien de grootte van je tuin.
Veel sux6 met het verwezelijken van je jungle, in een droom van een tuin.
Gr Esem,


zaterdag 10 februari 2007 - 13:10
Adrienne

Adrienne

Hallo Rudike,

Van mijnentwegen ook veel succes toegewenst !!!
T'is vree de moeite om aan te beginnen hé.
Je avator laat wel een mooie tuin zien, was dat je vorige ?
zaterdag 10 februari 2007 - 19:18
dutchadesign

Dutchadesign

Hallo Rudike,

Dit is inderdaad een mooie uitdaging, geen uitdaging kan te groot zijn ...

Het is goed dat jezelf al een beeld hebt van hoe je het wil maken, dat betekent dat je weet wat je niet wil en wat je juist ambieerd. Als je hulp nodig hebt bij het maken van een plan kan ik je daarbij helpen. Ik maak tuinontwerpen, beplantingsplannen en geef advies aan mensen die al weten wat ze ongeveer willen. Vooral in jou situatie is het beter advies in te winnen en van daaruit je eigen plan op te stellen.

Veel succes en als je advies wil laat het weten.

Groeten

dutchadesign
zondag 18 februari 2007 - 00:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon