menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grondwater en hogedrukreiniger

Ga naar meest recente reactie

RestUnknown

RestUnknown

Wij zitten hier met een putboring van ongeveer 10m met als gevolg er zeer veel ijzer in het water zit. Dat de paden er bruin van uit slagen interesseert me niet zo veel, dus zou ik graag via een hogedrukreiniger ze eens tegoei afspuiten.
Maar is het ijzer nadelig voor het machien? De hydrofoorpomp kan er blijkbaar toch al meer als 2 jaar tegen?

Bedankt!
zondag 20 mei 2012 - 11:43
Esem

Esem

Dan is er een fout gebeurt bij het boren van je put,ze zijn niet diep genoeg gegaan.
Om helder water te krijgen moet men boren tot onder de ijzerlaag in de grond.

En ja, zoals ik heb oren vertellen, is het idd op langere termijn schadelijk voor je pomp.
Het ijzer zet zich vast op de bewegende delen.

Gr E.
zondag 20 mei 2012 - 19:03
RestUnknown

RestUnknown

Nene, was zo afgesproken dat het maar voor 10m was. De bedoeling is om het enkel te gebruiken voor de gazon en planten.

En een éénmalig gebruik? Want om al onze paden met kraantjeswater te gaan afspuiten is gewoon te duur.
zondag 20 mei 2012 - 19:46
Esem

Esem

Ja dat begrijp ik ,maar als je 5 meter dieper had laten boren was je van alle problemen af geweest.

gr >E.
zondag 20 mei 2012 - 19:53
RestUnknown

RestUnknown

Serieus? Dacht dat het veel dieper zat?

Eens nakijken, zou het mogelijk zijn om in de bestaande put dieper te gaan?
maandag 21 mei 2012 - 12:57
Esem

Esem

Of de put dieper gemaakt kan worden weet ik niet,en voor je eventueel laat boren vraag even na hoe diep bij jullie het zuivere water zit.
gr E.
maandag 21 mei 2012 - 21:42
Lakie

Lakie

Ik heb zuiver grondwater ( heel helder) mag ik mijn hogedrukreiniger hierop aansluiten ??
woensdag 10 februari 2021 - 18:27
daanvanril13

Tekst aangepast

Daanvanril13

Ik heb ook heel zuiver water op 7,5m diepte maar heb het laten testen en zat toch veel ijzer in, als je het gebruikt zou ik na gebruik even doorspoelen met kraanwater. Ik dacht dat ze me gezegd hadden dat op ongeveer 40m diepte zuiver water zou zitten.
vrijdag 12 februari 2021 - 19:17
PeterC

PeterC

Dat lijkt me een goede tip. Zo droogt het grondwater niet op in de hoge druk reiniger en kan het ijzer zich niet als roest afzetten.
zaterdag 13 februari 2021 - 18:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon