menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mollen in het gras Wat te doen

Romagod

Romagod

Hallo,

In de 12 jaar dat we hier wonen hebben we al 4 keer ons gazon VOLLEDIG opnieuw mogen aanleggen omwille van mollen. (Naast ons is een groot stuk braakliggende grond waar de mollen dus lustig kunnen teren). Vorig jaar hebben we opnieuw aangelegd, en nu is het al opnieuw een gans maanlandschap met meer molshopen en tunnels als gras.
Ik ben echt ten einde raad!!!! We hebben alles al geprobeerd, bolletjes in pijpen, planten die mollen afweren, toestellen om in de grond te stoppen die mollen zouden weren, stokken met flessen, .... noem maar op, we hebben het al geprobeerd en telkens zonder echt resultaat.
Nu ben ik aan het denken om het gras nog maar eens opnieuw aan te leggen en om ondergronds netten of doeken te leggen die de mollen zouden hinderen.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Bestaat er een speciaal soort doek/net dat hiervoor gebruikt kan worden? Hoe diep moet dit dan liggen? Kan worteldoek hiervoor gebruikt worden????? Een hele hoop vragen dus....
Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.
Romagod
zaterdag 19 mei 2012 - 15:10
WDH

WDH

Ik heb eens ergens iets gelezen over een ondergrondse muur of kering die je bij de aanleg van een nieuwe gazon kan plaatsen.
Beetje zoals bij bamboe.
Exacte gegeven heb ik er ni van, maar lijkt me logisch
Groeten en succes
Wouter
zaterdag 19 mei 2012 - 22:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon