menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wild gras in gazon

Ga naar meest recente reactie

tiemsieb

Tiemsieb

On gazon zit vol met wild gras. hebben eind maart bijgezaaid. Maar door het koude weer heeft het héél lang geduurd tot het nieuwe gras tevoorschijn kwam.
Ben nu begonnen met het uitsteken maar is volgens mij op sommige plaatsen onbegonnen werk.Bestaat er een middel om te sproeien tegen wild gras?
Wou dit jaar nu eindelijk eens een egaal gazon.
vrijdag 18 mei 2012 - 08:46
zourky

Zourky

Ik denk gras is gras of het nu wild is of siergras,als ge het besproeid met iets om één soort uit te roeien dat alles sterft omdat ze tot de zelfde familie behoren

groejes Richard
zaterdag 19 mei 2012 - 07:00
deHaan

DeHaan

Ga verder zoals je begonnen bent.
Ga je spuiten dan gaat al het gras dat je raakt, dood.
zaterdag 19 mei 2012 - 10:33
clarissk

Clarissk

zeer regelmatig maaien en goed bemesten.
zo put u het wilde gras uit en gaat stilaan wegkwijnen
duurt wel even, hoor !
dinsdag 22 mei 2012 - 22:00
RestUnknown

RestUnknown

En wat wordt er verstaan onder regelmatig maaien? 1 keer per week onvoldoende?

En goed bemesten, om de hoeveel weken/maanden?
woensdag 23 mei 2012 - 17:50
clarissk

Clarissk

minimaal om de 8 dagen maaien. ik bedoel maar als je het gras niet tijdig maait dat de wilde grassen gaan woekeren en het gras gaan overwinnen.
minimaal om de 3 maand een bemesting tijdens het groeiseizoen. Dit sterkt het gras aan en de wilde grassen houden niet zo van voedzame grond.
een chemische bestijding is onmogelijk. in het voorjaar de wilde grassen uitsteken mbv een spade en de lege plaatsen terug inzaaien kan natuurlijk ook.

hopelijk wat meer duidelijkheid gebracht.
woensdag 23 mei 2012 - 22:01
Tuinman65

Tuinman65

clarissk, maaien en veel bemesten gaat echt niet helpen tegen wild gras hoor.
Die profiteren even goed als de gazongrassen van die voeding.
Wild gras in een gazon, daar valt weinig tegen te doen, misschien zoals deHaan zegt: blijven uitsteken. Ik wens je veel goede moed.

Leo
vrijdag 25 mei 2012 - 23:32
Jan1980

Jan1980

Ik heb hetzelfde probleem. Gazon gezaaid begin april. Maar te koud, dus het duurde erg lang vooarleer het gezaaide gras begon te schieten. Het wilde gras daarentegen!!!
zondag 27 mei 2012 - 09:55
iecee

Iecee

je kan het wel spuiten maar ik weet niet meer met welk product , maar tegenwoordig heb je overal millieuvriedelijke sproeistoffen voor.
zondag 27 mei 2012 - 22:55
Tuinman65

Tuinman65

Tegen wild gras in een gazon kan je NIET spuiten.

Leo
maandag 28 mei 2012 - 13:25
deHaan

DeHaan

Je kan niet spuiten tegen grassen in een gazon.
maandag 28 mei 2012 - 15:11
sugar

Sugar

Je kan perfect spuiten tegen die wilde grassen... en daarna kunstgras leggen of zo
Neen dus, uitsteken. Je kan ook enkele m² graszoden kopen en die in de plaats leggen
dinsdag 29 mei 2012 - 21:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon