menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk soort onkruid is dit en hoe bestrijden

Ga naar meest recente reactie

cozinskeeter

Cozinskeeter

Ik krijg dit onkruid in het gazon niet klein, het gaat niet dood aan Bofox (MCPA) noch aan een produkt op basis van Triclopyr (Aveve Luoxyl Extra)

Totalvernietiger alla Roundup voorlopig buiten beschouwing gelaten daar dit ook het gras zou vernietigen.

Herkent iemand dit ?


[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 29 april 2012 - 15:18
Plantadvies

Plantadvies

Ereprijs. Behandelen met verigal van bayer.

Plantadvies
zondag 29 april 2012 - 16:44
Bombycilla

Bombycilla

geen ereprijs maar Hondsdraf
zondag 29 april 2012 - 20:39
Tuinman65

Tuinman65

Ereprijs is het zeker niet.
Ik denk eerder aan zaailingen van vrouwenmantel (Alchemilla mollis).

Leo
zondag 29 april 2012 - 22:46
cozinskeeter

Cozinskeeter

Dank u allen: indien hondsdraf/ vrouwenmantel, welke bestrijding raad u aan (is plaatselijk in gazon, aangetast zo een 50 m²)

Ik kan bevestigen dat het geen ereprijs is, die heeft kleine blauwe bloemetjes, en die bestrijd ik met een middel zoals Starane Kombi (op basis van ioxynyl, dit werkt perfect)
maandag 30 april 2012 - 13:02
jdcoster

Jdcoster

U kent blijkbaar beter de producten van de chemische nijverheid dan de planten die ons overal omringen.
Dat is zeker hondsdraf. Als je nog twijfelt, kneus eens een blad tussen de vingers. Hondsdraf heeft een zeer uitgesproken geur.
En als het maar over zo'n beetje gaat zou ik dat gewoon er uit halen met een vorkje of zoiets. Ze planten zich voort met uitlopers en hangen dus in lange draden aan elkaar.
Op 2000 m2 zou mij dat ook niet storen als dat in in zo'n 'weide' voor komt, tenzij dat het een soort golfterrein moet worden, maar dan moet u het wel vaker en korter maaien.
Spijtig dat zo'n oppervlakte niet beter benut wordt eigenlijk.
maandag 30 april 2012 - 13:30
furor

Furor

Ik volg jdcoster. Ik snap niet dat mensen zo'n steriel gazon willen. Jongens toch.
maandag 30 april 2012 - 19:30
minouke

Minouke

Vrouwenmantel ook niet.
Die begint met een rozet van kleine toegevouwde bladjes waar lang druppeltjes op blijven liggen (regen of dauwdruppels)
maandag 30 april 2012 - 19:45
cozinskeeter

Cozinskeeter

Aan furor:
ik vroeg hoe je dit weg krijgt, niet of jij snapt waarom iemand een "steriel" gazon wil nastreven (wat niet het geval maar wel voorkomen dat onkruid je tuin overwoekert en geloof me ik weet waarover ik spreek, ik heb een kanjer van een tuin (20 are) die ik al 10 jaar zelf onderhou en grenst aan een liefelijke weide waarop schaapjes grazen. Je hebt er geen idee van hoe snel het onkruid uit zo een wei een gazon overwoekerd als je dit niet zou bijhouden met "chemische rommel")
maandag 30 april 2012 - 20:54
sugar

Sugar

Plant is hondsdraf. Ik heb hem ook in mijn gazon. Prachtige plant, goede nectarplant voor hommels en bijen... veel mooier dan dat saaie gras.
dinsdag 1 mei 2012 - 00:39
Bombycilla

Bombycilla

Je hebt er geen idee van hoe snel het onkruid uit zo een wei een gazon overwoekerd als je dit niet zou bijhouden met "chemische rommel")


je zou ook eens echt kunnen gaan tuinieren en aan je kleinkinderen denken
dinsdag 1 mei 2012 - 10:24
Polplastron

Polplastron

Gaat dit "onkruid" niet weg als je regelmatig maait? 't Is maar een idee hé; veel van die "onkruiden" raken dan uitgeput en geven vanzelf de pijp aan Maarten. Maar dit bepaald onkruid ken ik zelf niet, dus't kan een uitzondering zijn.

En ... persoonlijk geloof ik ook niet in die "steriele" gazonnetjes, maar je hebt gelijk; dat is serieus off topic!

Groeten,

Pol
dinsdag 1 mei 2012 - 18:28
Esem

Esem

Het is zonder twijfel hondsdraf.

Citaat:

je zou ook eens echt kunnen gaan tuinieren en aan je kleinkinderen denken

Idd. hoeveel mensen er niet stil bij staan wat vergif allemaal niet kan aanrichten.

We zijn echt wel een beetje egotrippers op dat vlak,als mijn tuintje maar mooi en onkruidvrij is,en of nu onze kinderen en kleinkinderen later last zullen hebben van al dat gif?

We hebben twee handen,gebruik ze ook en verwijder het ongewenstkruid er dan ook mee.

Denk eerst eens na voor je overgaat tot het gebruik van gif,laat nog wat natuur over voor al die nog achterons gaan komen,of is dit misschien niet belangrijk genoeg.

Hou gif uit de natuur,er word al genoeg gif gebruikt dat wij siertuinders ook nog eens moeten gaan vervuilen.

Gr E,

Dit is echt wel een pleidooi om gif te bannen uit de natuur.
donderdag 3 mei 2012 - 00:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon