menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaisel

Ga naar meest recente reactie

Filoe

Filoe

IK heb altijd een moestuin gehad. Nu dat ik alleen ben, ga ik alleen de tunnelserre gebruiken om mijn groentjes Proberen te kweken. Ben maar een beginneling en ken er niks van. Leer hier op deze site van tuinadvies enorm bij.
Ik zit nu wel met die moestuin. Deels ga ik die tuin gebruiken voor aardappelen en deels blijft dus braak liggen. Als ik in de moestuin op het onkruid grasmaaisel leg, verdwijnt of verminderd dan het onkruid?
Wie kan me daarin helpen.
Alvast bedankt.
zaterdag 21 april 2012 - 15:18
Polplastron

Polplastron

Het onkruid zal wel verstikken, maar het grasmaaisel gaat heel veel stikstof toevoegen aan de bodem.

Bovendien heb ik enkel negatieve ervaringen met grasmaaisel: vaak zit er hier en daar toch wat zaad tussen en begint er na een tijd overal gras op te schieten. Erger dan onkruid vind ik dat.

Wieden en schoffelen is makkelijker en zinvoller.

Groeten,

Pol
zaterdag 21 april 2012 - 16:09
Pieter2

Pieter2

Je legt het maaisel zo'n 2 tot 3cm dik. Onkruid hoger als dat gaat dus zeker niet verstikken en er gewoon tussenuit komen. Zoals al gezegd, let erop dat je gazon niet in zaad staat of er veel onkruid in staat, anders heb je dubbel werk.
zaterdag 21 april 2012 - 16:40
Tuinman65

Tuinman65

In 90 % van de gazons staat straatgras en het zaad hoeft niet eens rijp te zijn om te kiemen.
Dus weer geen goed voorstel.
Pieter, je hebt onder andere topics geprobeerd me zo wat belachelijk te maken. Ik kan daar tegen, heb een brede rug.
Maar ik lees hier toch wel ervaringen van tuinliefhebbers met ook veel ervaring die absoluut niet akkoord zijn met je beweringen.
Wat niet wegneemt dat ik vele tussenkomsten van jou waardevol vind.

Leo
zaterdag 21 april 2012 - 22:58
Filoe

Filoe

Bedankt voor de nuttige informatie.
zaterdag 21 april 2012 - 23:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon