menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prikrol voor gazon

clarissk

Clarissk

Heeft er iemand ervaring met de prikrol die hier op de site van tuinadvies wordt aangeboden ? Gaan die pinnen de grond in door de rol vooruit te duwen of is die rol gevuld met zand om deze zwaarder te maken ? Ik begrijp niet goed waar nu precies het verschil zit met een verticulteermachine en een prikrol ? Verticulteren is toch ook het gazon beluchten om de viltlaag te verwijderen.
Ik denk eraan een prikrol te kopen om de graszode 5cm diep te perforenen en daarna m'n gazon te behandelen met Pireco tegen de engerlingen. Op deze manier gaat het product tot bij de wortels indringen. Graag wat ideeën hieromtrent.
zondag 15 april 2012 - 20:24
Bombycilla

Bombycilla

Pireco tegen de engerlingen. Op deze manier gaat het product tot bij de wortels indringen. Graag wat ideeën hieromtrent.

Ben benieuwd heb zelf nog nooit een positief resultaat van Pireco gezien,
maandag 16 april 2012 - 09:04
Tuinman65

Tuinman65

Met Pireco hebben wij ook nog nooit een goed resultaat bereikt. Das weer zo'n zgn. biologisch wondermiddel.
Wat chemische produkten niet kunnen lukt volgens mij zeker niet voor biologische.
Ik heb geen ervaring met de prikrol die hier gepromoot wordt. Wij gebruiken een professionele machine.
Verschil tussen verticuteren en prikken : het eerste haalt mos, vilt en dood gras uit, het tweede prikt gaatjes. En dan werk je best met een prikmachine die grondpropjes uithaalt.
Die machines zijn wel prijzig maar kunnen hier en daar gehuurd worden.

Leo
maandag 16 april 2012 - 15:32
budinski

Budinski

Ik heb de prikrol gekocht en ik moet zeggen dat dit voor kleine gazons een prima werktuig lijkt te zijn. Hij prikt zonder problemen in de vochtige bodem. Ik stel me wel vragen bij de bevestigingsmethode en de levensduur ervan.
maandag 7 mei 2012 - 20:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon