menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sierschors

Ga naar meest recente reactie

adelaar

Adelaar

ik zou mijn voortuin willen onkruidvrij maken door schors te gebruiken, heb een zak met schors van het grote kaliber, maar om tze beginnen zou je eerst schors van het kleine kaliber moeten gebruiken en afwerken met het grote, klopt dit?


Alle info is welkom!
zondag 15 april 2012 - 19:27
jdcoster

Jdcoster

Toch best EERST uw tuin on kruidvrij maken ...
Als je daar tegen op ziet krijg je later gewoon schorsbrokken met onkruid tussen. Een situatie waarbij het onkruid al weer moeilijker te verwijderen is.
zondag 15 april 2012 - 19:33
adelaar

Adelaar

Uiteraard moet je deze eerst onkruidvrij maken(weet ik ook wel...) maar daarmee hebt u nog niet geantwoord op mijn vraag, eerst groot kaliber of eerst klein?


Dank bij voorbaat!
maandag 16 april 2012 - 11:39
Tuinman65

Tuinman65

Ik zie er het nut niet van in om 2 kalibers te gebruiken.
Ga je die schors tussen planten gebruiken?

Leo
maandag 16 april 2012 - 15:21
Tuinman65

Tuinman65

Na een vriendelijk antwoord van Coster krijgt hij een een niet zo vriendelijk antwoord terug zoals "weet ik ook wel".
Ook nu niks.
Toon eens een beetje beleefdheid adelaar.

Leo
maandag 16 april 2012 - 23:39
adelaar

Adelaar

bedankt voor uw antwoord, u antwoordde tenminste op mijn vraag!


Adelaar.
dinsdag 17 april 2012 - 12:50
jdcoster

Jdcoster

Ik interpreteerde uw vraag gewoon letterlijk:
"ik zou mijn voortuin willen onkruidvrij maken door schors te gebruiken".

Ik moet toegeven dat mijn antwoord wel wat beïnvloed was doordat wij op dit forum al te vaak te maken krijgen met mensen die wel een mooie tuin willen maar daar weinig inspanningen willen voor doen en wonderen verwachten van spuitmiddelen, worteldoeken, en ... ook schorsbrokken.
Ik bied er graag mijn excuses voor aan als ik u onterecht in deze categorie stopte
natuurlijk.
De maat van de schorsbrokken is minder belangrijk. De dikte van de laag echter wel, zeker als er vaste planten en bloembollen in de tuin staan.

dinsdag 17 april 2012 - 16:50
Polplastron

Polplastron

Geen excuses nodig hoor Jdcoster! Als de vraagsteller zou hebben geschreven:
ik ben een ervaren tuinier die reeds de tuin onkruidvrij heeft gemaakt en nu verder werk wil voorkomen door hier een mulchlaag van schors te leggen ....

In dat geval zou je de volledige beginsituatie geweten hebben. Jij gaf gewoon info.

Overigens zei de vraagsteller ook: "alle info is welkom".

En dan mag je nickname nog "adelaar" zijn, daarvoor hoef je nog niet uit de hoogte te doen.

Ik was nog van plan om verder te reageren, maar 't hoeft al niet meer met zo'n reactie!

Groeten,

Pol
dinsdag 17 april 2012 - 17:27
Bombycilla

Bombycilla

deze heeft een Winterkoning tussen de veren
dinsdag 17 april 2012 - 17:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon