menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Viano 4 in 1 voor gazon

Ga naar meest recente reactie

koddeken

Koddeken

Ik heb in mijn gazon zowat af te rekenen met al de typische problemen zoals
overmatig mos (ondanks bekalking), onkruid en kale plekken en vroeg me af
of iemand ervaring heeft met dit product:

http://www.viano.be/producten/greencomfort-4-in-1/

Het is in ieder geval niet enorm goedkoop maar mocht het een
uitgebalanceerde oplossing zijn zou ik het best wel eens willen proberen
zodat ik gauw kan gaan inzaaien.

Alvast bedankt
maandag 2 april 2012 - 12:49
rombaft

Rombaft

Hoi,

Ik heb het twee jaar geleden eens gebruikt en meot zeggen dat het eigenlijk een heel goed product is, het onkruid gaat we ldegelijk weg, de voedingswerking lijkt lang te duren, mos minderd maar blijft wel op de meest hardnekkige plaatsen, tegen mos moet je echt eens specifiek spuiten en verticuteren.

De reden waarom ik het niet meer gebruik is omdat je eigenlijk vroeger moet mesten dan behandelen tegen onkruid, onkruidbehandling moet volop in groeiseizoen terwijl je wel iets vroeger wil gaan bemesten.
maandag 2 april 2012 - 13:40
deHaan

DeHaan

Doe eens een grondonderzoek.
maandag 2 april 2012 - 17:23
koddeken

Koddeken

Ik had al een vermoeden dat deze aanpak niet gericht genoeg zou zijn.
Zo'n grondonderzoek gebeurt op basis van ph meetstaafjes, niet?
maandag 2 april 2012 - 21:01
deHaan

DeHaan

Nee, een echt grondonderzoek.
Er wordt dan niet alleen de PH maar nog veel meer onderzocht en je krijgt een bemestings advies.
maandag 2 april 2012 - 22:22
ALFREDO53

ALFREDO53

Heb gisteren dat VIANO 4 in 1 Gazonmest op gazon gestrooid, daar ik enorm veel mos heb, veel onkruiden ook trouwens.
Er is hier niks gedaan aan het gazon, qua onderhoud en bemesting, dus maar met dit product gestart. Benieuwd wat het tegen begin September gaat worden. Normaal moet het best lukken hopelijk. En begin Maart volgend jaar extra bekalken, zeker goed om mos te gaan bestrijden en grondverzuring tegen te gaan. Hopelijk kunnen we dan genieten van een normale gazon, zonder al die mossen en onkruiden, daar gaat het tenslotte toch om !
vrijdag 18 augustus 2017 - 09:49
Wannus

Wannus

Al een beetje laat om nu nog te bemesten . Wat ik hiervan denk is dat je uw gazon nog een paar maal meer zal moeten maaien dan mijn gazon dit jaar .
vrijdag 18 augustus 2017 - 18:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon