menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Benzine voor grasmachine

Ga naar meest recente reactie

Lino

Lino

Weet iemand hoe het zit met benzine (super98) die deze winter in het tuinhuis heeft gestaan?
Gezien de strenge vorst die we gehad hebben vraag ik mij af of ik die halfvolle jerrycan benzine nog mag gebruiken voor mijn grasmachine binnenkort.

Kan er iets mis mee zijn? Of blijft benzine in alle omstandigheden goed?

Het heeft alleszins gevroren in ons tuinhuisje (bewijs: de sproeier op de tuinslang is kapotgevroren )

De grasmachine in kwestie is een TAGA met Honda-motor. De verkoper heeft er super95 in gedaan. Die moet ik alleszins eerst opgebruiken.
Maar daarna...?
Met een gerust hart mijn jerrycan gebruiken?
zondag 26 februari 2012 - 09:49
deHaan

DeHaan

Met een gerust hart de oude benzine gebruiken.
Heeft van de vorst totaal geen last, alleen van veroudering.
zondag 26 februari 2012 - 14:20
Lino

Lino

Dankje.
De verkoper van de grasmachine raadde aan om die niet meer te gebruiken. Ik vond dat eigenaardig.
Maar met een nieuwe machine ben je natuurlijk extra voorzichtig.

Toch kan ik een halfvolle can moeilijk weggooien.
Dat is dus niet nodig volgens jou.
Dan is de kans groot dat ik ze ga gebruiken.

Weet je ook of super98 of super95 de voorkeur geniet?
maandag 27 februari 2012 - 08:02
baloe

Baloe

Verschil in super95 en 98 is octaangetal (zuiverheid is gelijkwaardig). Het getal geeft een indicatie van zelfontbranding. Super 95 zal sneller zelfontbranden dan super 98.

Super 98 wordt dan ook aangeraden voor supersnelle motoren (type ferrari). Grasmachines zijn dat m.i. niet. Je zal ook weinig risico hebben dat je cillinders beginnen te pingelen bij de 95, maar als je nog wat 98 hebt staan, kan je die gerust erin kappen.

De volgende keer tank je wellicht de 95, want die is iets goedkoper en met zuiverheid heeft het cijfer niets te maken.
maandag 27 februari 2012 - 10:53
Jan1980

Jan1980

Dag Lino,

Wat zijn jouw ervaringen met je TAGA grasmachine? Ik heb er onlangs ook nog op staan kijken. Heel laag geprijsd en je lijkt veel te krijgen voor je geld. Maar is het ook een goed toestel???? De Honda's en dergelijke kosten heel wat meer. Ook andere minder gekende merken, maar dan bijvoorbeeld met een B&S motor, zijn heel wat duurder geprijsd. Ik twijfel er niet aan dat de dure merken wel beter zullen zijn. Het verschil zal toch ergens moeten zitten8! Maar is de prijs-kwaliteitsverhouding van de TAGA goed?
woensdag 7 maart 2012 - 09:24
Lino

Lino

Ik heb hem vorige maand gekocht, dus nog niet veel gras afgereden De toekomst zal het moeten uitwijzen.

In de Carrefour is er nu trouwens ook een interessante machine lijkt wel (op de cover van het reclaamblaadje). En maar half zo duur als onze Taga. Ik vind die Taga dus wel duur genoeg om er iets van te kunnen verwachten...
woensdag 7 maart 2012 - 09:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon