menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beukenhaag revitaliseren

Ga naar meest recente reactie

Andre75

Andre75

Ik heb een beukenhaag van ca. 50mtr lengte waarvan de ene helft al zo'n 45 jaar oud is en de andere helft veel jonger maar minstens 5 jaar. Het oude gedeelte doet het uitstekend maar het jonge gedeelte is behoorlijk kaal en er gaan regelmatig boompjes dood. Kan ik dit gedeelte revitaliseren en zo ja, hoe of ben ik toch genoodzaakt een nieuw stuk te planten?
zondag 4 december 2011 - 15:55
Pieter2

Pieter2

Doen ze het al slecht sinds de aanplant?
Wanneer heb je aangeplant, kale wortel of container?
Hebben ze te weinig water gekregen in het eerste voorjaar na aanplant?
Wat is de bodemsoort?
Staan ze nat/droog?
Wat heeft er voorheen gestaan/gegroeid?
Heb je ooit bemest?

Eventueel een foto kan duidelijkheid brengen.

zondag 4 december 2011 - 16:18
Andre75

Andre75

Ik heb ze zelf niet aangeplant. Vandaar dat ik ook niet weet hoe lang ze er al staan, hoe ze zijn aangeplant en wat ervoor heeft gestaan.
De bodem weidegrond want de haag is de afscheiding tussen onze tuin en een weiland. Ik bemest elk jaar met koemestkorrels maar afgelopen jaar heb ik speciale beukenhaag mest gebruikt. Verder wordt het weiland ook elk jaar bemest dus ik zou denken dat de haag daar ook voordeel van heeft.
Ik zal deze week even een foto maken en bijvoegen. Alvast bedankt voor de reactie.
zondag 4 december 2011 - 20:58
Pieter2

Pieter2

Oke, dan zullen we eens kijken.

Ikzelf het ook een beukenhaag van ongeveer 15 jaar oud. Ik heb nooit bemest om de reden dat het langs een landbouwgrond ligt (regelmatig granen en mais), waardoor de beuken meer als voldoende nutriënten krijgen.
maandag 5 december 2011 - 18:42
Andre75

Andre75

Hierbij de foto. De plaatselijke hovenier zei dat ik ze er voor half maart uit zou moeten halen, nieuwe grond en voeding erbij en ze dan weer terugplaatsen.
zondag 11 december 2011 - 16:37
clarissk

Clarissk

een groeistoot toedienen met bladbemesting (poeder oplossen in water en bladeren bespuiten) merk : dema-groei

succes
dinsdag 22 mei 2012 - 22:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon