menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus

Ga naar meest recente reactie

baron

Baron

hallo,ik zou aan ons terras 4 vlakken willen maken in buxus van 1 m op 1.5 m.Hoe vul ik deze best op,met grote planten of met kleine plantjes van 35 cm hoog,zelf denk ik met kleine plantjes,welke is de onderlinge afstand van de plantjes.de blokken zou ik ongeveer 40 cm hoog willen houden.Graag advies,bedankt
dinsdag 16 januari 2007 - 20:13
JovanDreumel

JovanDreumel

Denk daarbij eens aan Lavendula (lavendel) en de lagere soorten Hemerocallis
donderdag 18 januari 2007 - 11:51
Adrienne

Adrienne

Ik heb er al gezien met sedum ook mooi !!!
Mag het speels zijn dan zijn snijbloemen of
kruiden ook héél mooi.
donderdag 18 januari 2007 - 14:22
annis

Annis

Je kunt de vakken ook opvullen met Alchemilla mollis deze zijn 50cm hoog. Of twee vakken met Lavendel deze is goenblijvend en twee vakken met Alchemilla. Alchemilla 5-7 op m2 en Lavendel7- 9 op m2 Dit is ook afhankelijk van hoe groot de struikjes zijn.

Annis
donderdag 18 januari 2007 - 17:00
Plantadvies

Plantadvies

De buxus kan op een plek staan die zon of schaduw verdraagt en op ieder grondsoort. Beter is dus om de zonnestand en de grondsoort te vertellen.

Plantadvies*Jolande

donderdag 18 januari 2007 - 17:28
baron

Baron

Hallo allemaal,van harte bedankt voor jullie reacties,ze zijn ieder op zich een opsteker voor me,ben blij hier toffe mensen tegen te komen.
Groetjes, baron
..................Wist je trouwens........de naam van dat lief beest hiernaast is .....baron.
donderdag 18 januari 2007 - 21:39
Bowie

Bowie

Is het baron dat dan mee helpt typen? Mijne chihuahua zit dikwijls op mijn schoot als ik aan 't typen ben.

Maar dat zal bij jouw hond niet gaan zeker?
donderdag 18 januari 2007 - 21:48
corrielat

Corrielat

Hallo allemaal,van harte bedankt voor jullie reacties,ze zijn ieder op zich een opsteker voor me,ben blij hier toffe mensen tegen te komen.
Groetjes, baron
..................Wist je trouwens........de naam van dat lief beest hiernaast is .....baron.


ik geloof dat jou hond geen betere naam kon hebben, hij ligt daar echt als een echte Baron, mooi beest, heb ik ook ooit een gehad, erg lief karakter, baron ook?????
heeft wel niets met buxus te maken he, maar op dit moment zie ik alleen maar honden
vrijdag 19 januari 2007 - 08:38
Adrienne

Adrienne

Waow een labrador hé
Goh joh die zijn zooo lief.
Maar om op uw schoot te nemen

Ha, k' zie hier al een berichtje staan van uwen Baron
Bij de zoekertje

" Ik Baron, aardig en knap "
Ben op zoek naar een teefje
Om samen ...... in de tuin te spelen.

vrijdag 19 januari 2007 - 16:07
ines

Ines

Baron, Adrie zou al Uw buxusvlakken opvullen met kleine Baronnekes

Wist U dat U in ieder vak in het midden Pennisetum glaucum Purple Baron kunt planten met daarrond
Imperata cylindrica 'Red Baron'of bloedgras?
Of rozen: Baron Girod de l'Ain (muskus hybride) komen wel 1 meter hoog met in de andere vakken
kleine gesnoeide Malus Red Baron of de rozen met andere lichter gekleurde struiken of grassen.
Groetjes,ines
maandag 22 januari 2007 - 01:42
Kwest

Kwest

Hallo,

Knap gevonden ines, al die Baron-planten!
Opgepast dat Baron niet tegen je buxeshaagjes plast... Vraag het maar aan Olijfje: http://forum.tuinadvies.be/8_4311_hond_plast_tegen_buxus.htm

Nee serieus, ik zag in Frankrijk ooit een mooie formele tuin waar de buxusvierkantjes gevuld waren met lavendel en vrouwemantel. Heel mooi en weinig onderhoud.
maandag 22 januari 2007 - 12:26
ines

Ines

Bedankt Kwest ik heb nogal veel fantasie... en ja lavendel en vrouwenmantel is mooi
licht geel met een groene tint en het blauwe van de lavendel is een mooie combinatie, die heb ik
hier staan in andere plantensoorten.
Wat wel een nadeel is met vrouwenmantel is dat deze een hele lange tijd er triestig bij ligt en als
die geknipt is dan is het nog triestiger.
Als ze niet in de zon moeten kan U ook kiezen voor laagblijvende hortensiasoorten in combinatie met
planten die in de lente of begin zomer bloeien.
Hortensia zorgt altijd voor een zeer lange bloei zoals de "Endless summer" die niet zo groot groeit, het gehele seizoen bloeit. Voor de zonnige standplaats hebt U de "Lime light" die kan best tegen een
stootje, bloeit op eenjarig hout dus mag afgeknipt worden.
Een blauw paarse combinatie met verbena en groenblijvende geranium is ook mooi, Uw parkjes
liggen er de hele winter netjes bij, bijna geen afval en moet niet hoofdzakelijk geknipt worden.
Wat ik ook mooi vind zijn de buxusvlakken allemaal in zilverkleurige en witte heesters in combinatie met bloemen...prachtig! of Hosta parkjes in combinatie met enkele langbloeiers.
Vergeet de voorjaarsbollen niet, hopelijk heb ik U enige ideetjes bijgebracht?
Groetjes,ines

maandag 22 januari 2007 - 13:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon