menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hardnekkig onkruid

Ga naar meest recente reactie

IreneL

IreneL

Wij hebben net een nieuw huis met een tuin die overwoekerd is door onkruid. Ik weet niet wat voor soort onkruid het is en wat de beste behandeling is, zie foto. We hebben al dagen in de tuin staan spitten en onkruid geprobeerd met wortel en al te verwijderen. Dit leek goed gelukt, maar na 3 weken vakantie is al het onkruid weer terug.

graag advies over wat ik hiermee aan moet.

alvast bedankt!
Irene

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 16 september 2011 - 13:28
PeterW

PeterW

Het ziet eruit als klein hoefblad, maar dat is op de foto niet erg duidelijk; een close-up zou beter zijn. Als het dat is, is het een lastig onkruid wat je waarschijnlijk met onkruidverdelger moet besproeien.
vrijdag 16 september 2011 - 17:10
Pieter2

Pieter2

Klein hoefblad noem ik geen onkruid.
vrijdag 16 september 2011 - 19:29
IreneL

IreneL

Bedankt voor jullie reacties! Het is dus inderdaad heeel lastig weg te krijgen met de hand, omdat het heel snel weer terug groeit. Hierbij nog een close up foto. Batdah, ik neem jouw advies van Silvanet graag ter harte (weet je toevallig waar dit te koop is?). We zullen dan 4-6 weken wachten en zorgen dat alles weg is voordat we er gras op leggen.
Bedankt!

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 17 september 2011 - 14:26
deHaan

DeHaan

Simpel gras leggen en dan regelmatig maaien, kan hoefblad beslist niet tegen.
Bij de haag regelmatig schoffelen, met een scherpe schoffel snij je er zo door.
zaterdag 17 september 2011 - 21:03
Pieter2

Pieter2

Dat is nog maar recent verboden. De Nederlanders zijn alweer voor op de Belgen, maarja met wat nu niet? Als je de groensector vergelijkt met Nederland zijn de Belgen dikke klojo's. En ik zeg dit zelf als rasechte Belg.
maandag 19 september 2011 - 17:44
Polplastron

Polplastron

Dus nu komen al die Nederlanders binnenkort in België vuurwerk èn Round-Up halen! Leve de open grenzen! Leve Europa!
maandag 19 september 2011 - 19:15
Rita1960

Rita1960



ach, je kunt die rotzooi straks ook nog in Duitsland kopen

en is veeeeeeeeeel dichterbij dan Le Belgique!(vanuit hier dan wel te verstaan )

en hoezo Leve Europa ? laten we de grenzen maar weer dicht gooien

zolang als dit soort zaken nog niet op eens op één lijn gebracht kunnen worden.. is het één pot nat...


maandag 19 september 2011 - 20:51
Pieter2

Pieter2

Is Roundup sinds 2010 niet al verboden in Duitsland voor particulieren?
maandag 19 september 2011 - 21:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon