menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De grote wildernis

Ga naar meest recente reactie

SusieintheSky

SusieintheSky

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb een groot tuinprobleem en misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb best een grote tuin (terras, klein grasveld, 2 vijvers, een beek, een paadjes om de tuin, heggen en een aantal borders) en het is een grote wildernis. Alles is vol gegroeid, overal is onkruid, het paadje is niet meer te zien. Kortom, het is een ramp! Kan iemand mij adviseren waar ik moet beginnen met opknappen en hoe? Ik ben niet zo'n tuinexpert, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast hartelijk dank!

Groetjes,
Susanne
zondag 21 augustus 2011 - 00:16
SusieintheSky

SusieintheSky

Beste lein,

Hartelijk dank voor je antwoord. Dat is een goed idee, eerst de paden en het terras. Ik ga daar inderdaad maar eens mee beginnen. De compost, moet ik dat gewoon overal op gooien? Of alleen op het gras? Over de planten heen?


Alvast hartelijk bedankt!
zondag 21 augustus 2011 - 12:16
SusieintheSky

SusieintheSky

Bedankt voor de tip! Ik loop tegen nog een probleem aan. Het onkruid in de borders zit echt muurvast. Weet iemand hoe ik dit los kan krijgen?
zondag 21 augustus 2011 - 17:09
Pieter2

Pieter2

Je hebt een grote tuin! Vijvers! Een beek!

Waarom heb je ONkruid? Hier hoort een prachtige natuurtuin te zijn! Met een paar eenvoudige technieken kun je van (ON)kruid prachtige bloemenweides maken, zonder onderhoud, zonder kosten. Idem voor de vijvers, de oevers, de beekoever. Hier hoor je geen kosten in te steken door vanalles te kopen wat niet thuishoort.

Ik wil hier wel eens wat foto's van zien en je zeker verder helpen als je ervoor open staat een natuurtuin of ecologische tuin te maken met weinig onderhoud en weinig kosten. Je kan zo'n tuin natuurlijk wel combineren met strakke elementen etc. bijvoorbeeld niet alles hoeft inheems te zijn als je dat zou denken van zo'n concept.



maandag 22 augustus 2011 - 18:51
SusieintheSky

SusieintheSky

Dank voor je reactie! Je hebt wel gelijk, maar het is nu een grote chaos. Ik zal volgende week wat foto's plaatsen, weinig onderhoud vind ik wel erg aantrekkelijk klinken. Alvast bedankt!
maandag 22 augustus 2011 - 20:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon