menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spuiten tegen onkruid

Ga naar meest recente reactie

Wannus

Wannus

Hallo
Er bestaan reeds zoveel onkruid bestrijdingsmiddelen ,
dat je niet meer weet wat je moet gebruiken.
Ik moet een een stukje land ( 80 vierkante meter )
bespuiten tegen onkruid . Bij bejaarde mensen ,
zodat het een tijdje niet meer overwoekerd .
Welk product is hier voor geschikt ?
En wat gebruik ik best om te spuiten op een oprit ,
met steentjes ?
Groetjes
vrijdag 1 juli 2011 - 09:06
Wannus

Wannus

Ik zou iedere week wel willen daar een half uurtje gaan schoffelen.
En heb ook liever dat de natuur zijn gang gaat .
Maar ik doe wat ik gevraagd ben .
T'is daarmee dat ik niet zo op de hoogte ben van die producten.
Groetjes
vrijdag 1 juli 2011 - 13:31
Gehenna

Gehenna

Da's allemaal te zien wat er staat en wat er bestreden moet worden.
Ik heb vorig jaar selectieve onkruidverdelger gebruikt voor het gazon. Ben er wel blij mee want nu kan ik het tenminste bijhouden.
Maar selectief is selectief. Te zien wat er bestreden moet worden.
vrijdag 1 juli 2011 - 15:36
Pieter2

Pieter2

Wie gebruikt er nu nog chemische middelen in de tuin?

Glyfosaat in het product RoundUp is allesdoder en meest gebruikt. Kan je kopen in Hubo, AVEVE, zelf grootwarenhuizen denk ik, enzovoorts...
Indien je niet alles dood wil selectief middel opzoeken.
vrijdag 1 juli 2011 - 20:23
Rita1960

Rita1960

nee joch,

je moet gewoon het spul van Monsanto gebruiken!
werkt als een tierelier en je zadelt je eigen kinderen ermee op en
je sponsort er de grootste gifmenger én eigenaar van zeer veel gemanipuleerde zaden mee.

als je wilt weten wat voor een firma Monsanto is : zie de documentaire "de wereld volgens monsanto". Helaas nog niet te zien geweest op de NL tv maar wel via internet te zien.. dan weet je waar je mee te maken hebt.

vrijdag 1 juli 2011 - 21:00
jdcoster

Jdcoster

Of daar:
http://konvrijebie.brugseverenigingen.be/Nieuweproblemen

Ook de vorige generatie, ook al zijn ze stijf en stram, en werden ze voortdurend voorgehouden dat chemie alles zou oplossen, moet nu weer leren dat die mentaliteit gevaren in houdt.

Als je verkeerde dingen opgedragen wordt moet daar nog niet aan toegeven
Ik ben zeker dat dat grind, eenmaal het weer grondig losgeharkt is op een zonnige dag, weer voor vele maanden onkruidvrij blijft.

Je had waarschijnlijk deze reacties niet verwacht en misschien stellen we u teleur, maar denk er eens over na.
vrijdag 1 juli 2011 - 22:23
Wannus

Wannus

Dag
Ik heb wel die reacties niet verwacht .
Maar ben het anderzijds wel met iedereen eens .
De leden hier op het forum zijn meestal nog gezond en vlot
om de tuin te onderhouden ,
dit kan ik ook nog zodat ik voor mezelf nog geen vernietigingsmiddellen
nodig heb .
Maar iedereen word ouder ,
Ik zit nu in een situatie met oudere mensen ,
het lukt niet meer om zelf hun tuin te onderhouden ,
en hebben geen hulp van anderen .
Er werd mij dus gevraagd te spuiten , zodat ze een tijdje
onkruid vrij zouden zijn . Ik had dus geen andere keuze.
Ik hoop door dit onderwerp dat ik nog aanvaard ben op het forum.
Mvg



zaterdag 2 juli 2011 - 21:10
Rita1960

Rita1960

Tuurlijk Wannus blijf je welkom op dit forum..
no hard feelings,

wat je zou kunnen proberen is deze mensen er een "beetje" bewust van te maken dat gif nu net niet dat is.. en dat ondanks het gif het "onkruid" toch weer terug komt.

en het vergif kost een hoop geld net zoals het spuitapparaat die jij je moet aanschaffen.. en een schoffel kost aardig minder en je kunt er heel snel en vel langer mee werken




zaterdag 2 juli 2011 - 21:36
baloe

Baloe

Wannes, je bent niet de enige hoor...
Bij mij passeer ik eens per jaar met Weedol langs de kieren van de oprit om in 1 keer van het "krabben" tussen de stenen vanaf te zijn.
Mijn gazon krijgt af en toe een beurt met selectieve verdelger om het onkruid (klaver) tussen de grassen te verwijderen en dat lukt aardig.
In de bloemen, groenten en fruittuin gebruik ik niks, al gebruik ik wel een worteldoek voor het kweken in de groententuin.
't is niet allemaal "groen" maar eerder pragmatisch ingesteldheid
zondag 3 juli 2011 - 20:53
renate67

Renate67

Beste Wannes,
Misschien kun je die oudere mensen er van overtuigen om te kiezen voor een goede (liefst wintergroene) bodembedekker (of mengesl van verschillende), dat is de beste en meest permanente oplossing tegen veel onkruid.
Geschikt zijn: oa lage wintergroene hypericum=hertshooi,
tuingeraniumsoorten bv geranium macrorrhizum of geranium renardii,
pachysandra, vrouwenmantel, kleine maagdenpalm) (geen grote maagdenpalm, dat woekert te veel en kost op die manier weer te veel onderhoud).
Als je regelmatig spuit tegen onkruid, dan zit je uiteindelijk met alleen maar de meest hardnekkige onkruiden die immuun zijn tegen opnkruidverdelgers zoals zevenblad en heermoes (zoals op stuk gemeente grond naast mijn tuin dat gemeente 1x per jaar bespoot), daar ziten die oudere mensen natuurlijk ook niet op te wachten.
Renate
zondag 3 juli 2011 - 22:46
RD92

RD92

Round up, kost wat maar goed spul, ze willen het uit de winkels halen
zondag 3 juli 2011 - 23:09
renate67

Renate67

met round up kweek je zevenblad en heermoes, doordat je de concurentie vernietigd.
Renate
zondag 3 juli 2011 - 23:13
Polplastron

Polplastron

Round up, kost wat maar goed spul, ze willen het uit de winkels halen

Dan zal dat wel een reden hebben zeker!
maandag 4 juli 2011 - 09:03
Eniavaswen

Eniavaswen

Kapot spuiten helpt trouwens ook maar tijdelijk. Onze buren hebben vorig jaar alles laten stuk spuiten, 3 maand later waren ze alweer volop onkruid aan het trekken. En aangezien hun stuk nog steeds volledig braak ligt, hebben ze voorlopig nog niet gedaan met dat werkje.
De voordelen wegen dus niet op tegen de nadelen.
Ik zou ook gaan voor Renate haar idee. Hebben ze nog extra geniet van de bloemetjes.
maandag 4 juli 2011 - 15:47
spruce

Spruce

Als je Monsanto niet wil steunen, koop je gewoon de generische versie van Roundup. Dat patent is niet meer geldig.

Als Monsanto slim is, laten ze het product verbieden (technische formule) zoals hierboven sprake van is, en dan komen ze gewoon met een nieuw product.

Dus - het is niet omdat je een product verbiedt, dat je daarmee Monsanto zal straffen.

Als de mensen bereid zijn om hun broden 5 keer duurder te betalen, dan pas zullen de Monsanto's van deze wereld niet meer bestaan. Maar dat is dus een utopie.
maandag 4 juli 2011 - 23:03
Polplastron

Polplastron

Ja, gek hé! LOL
donderdag 7 juli 2011 - 18:25
jdcoster

Jdcoster

Ik denk inderdaad dat ons eten te goedkoop wordt want voedsel wordt niet genoeg gewaardeerd. Ik kan jaar in jaar uit een nest konijnen opkweken met het brood dat mensen, soms onaangeroerd, weg gooien. Ik heb jarenlang, toch voor de helft, een varken kunnen kweken met alles wat er in een school aan eten werd weg gegooid.
Als we daarvoor onze bodem en ons drinkwater,( ook in de derde wereld), langzaam moeten vergiftigen, om dan het voedsel bijna waardeloos te maken, dan zijn we verkeerd bezig.
Voorbeelden?
Als bepaalde tuinbouwgewassen niet voldoende opbrengen op de veiling, worden ze respectloos vernietigd. Wij kunnen vliegtuigladingen asperges en boontjes laten over komen van het ander eind van de wereld, in het putje van de winter, en nog zijn ze betaalbaar.
De moderne en hoogtechnologische productiemethodes verhogen zeer zeker de productiviteit van de landbouw. Maar wat zal op termijn de kostprijs daarvan zijn??
donderdag 7 juli 2011 - 18:32
Rita1960

Rita1960

Kostprijs op termijn????

totale ontbossing.. groene longen van de aarde naar de bliksem. o.a. in Brazilie;
aarde, lees grond vergiftigd door de bestrijdingsmiddelen,
het niet kunnen oogsten van eigen zaden omdat ze met het "terminator-gen" zijn opgekweekt.(genetisch gemanipuleerde zaden)
uitsterven van diverse soorten insekten die dienen als voedsel voor anderen..
(biodiversiteit wordt steeds kleiner);
erosie, - wegspoelen van vruchtbare grond - door water of wind.. -
groter worden van het ozon gat in de zomer.. met als gevolg steeds meer huidkanker;
het patenderen van oeroude groenten- en koren zaden...(welke m.i. van alle mensen is) door o.a. Monsanto/Bayer e.a. waardoor een vrije markt totaal niet meer mogelijk is..
enz. enz...

of te wel een totaal onleefbare wereld..

en voor diegenen die een blik in de toekomst willen zien: "Soilent green" de film dien iet meer vertoond wordt maar waarin de multinationals alles voor het zeggen hebben.. even googelen!

Rita





donderdag 7 juli 2011 - 20:48
RD92

RD92

Ze willen round up verbieden onzin vind ik het want autogassen zijn ook schadelijk.
donderdag 7 juli 2011 - 21:18
jdcoster

Jdcoster

Zopas gelezen:
Iemand zal dat ook 'goed spul' gevonden hebben

Supermarktketen Lidl roept de Spaanse Nicola-aardappelen terug van bij de consument omdat ze een te hoog gehalte fosthiazide bevatten, een pesticide dat gebruikt wordt om aardappelaaltjes te bestrijden. Dat maakte het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) donderdag bekend.
donderdag 7 juli 2011 - 22:58
RD92

RD92

Ben ik blij dat ik aardappel planten in me achter tuin heb hihi
vrijdag 8 juli 2011 - 10:58
Polplastron

Polplastron

Ze willen round up verbieden onzin vind ik het want autogassen zijn ook schadelijk.

Mensen die zo'n gezever spuien, vind ik ook onzin.
vrijdag 8 juli 2011 - 12:00
sugar

Sugar

ik heb hier aan mijn nieuwe woning een oppervlak van 800 m² kiezel met de hand en schoffel onkruidvrij gemaakt. Heeft me in totaal ongeveer een anderhalve dag geduurd.
Die 80 m² maak je dus volgens mij onkruidvrij op minder dan twee uur... Sproeien gaat niet zoveel sneller zijn
woensdag 3 augustus 2011 - 07:56
Kriskras

Kriskras

Wannus schreef het onderstaande:

bespuiten tegen onkruid . Bij bejaarde mensen ,
zodat het een tijdje niet meer overwoekerd .
Welk product is hier voor geschikt ?
En wat gebruik ik best om te spuiten

U kon er evemtueel met een vlammenwerpen tegenaan gaan (bij de mafia hebben ze wel dergelijke speeltjes in promotie). En dan bent u er 100% zeker van dat alles vernield is. Spuitplezier verzekerd.

Om weer ernstig te worden, er moet nog een goede methode aan de vorige toegevoegd worden: de stroken die men niet begroeid wil zien bedekken met boomschors. In de handel staan tal van variëteiten denneschors te koop. Mijn voorkeur gaat uit naar de snippers van kastagnehout, omdat die de grond niet verzuren.
Natuurlijk. denneschors gebruiken is nog 100.000 x beter dan de hele biotoop van een tuintje om zeep helpen.
donderdag 4 augustus 2011 - 01:48
Borsalino

Borsalino

Mijn buur op de tuin spuit elke zaterdag heel zijne grond, ook tussen de groenten met Round-Up.

En dan thuis smullen van gezonde biogroenten en fruit
maandag 8 augustus 2011 - 18:23
garfield

Garfield

Volgens mij mag kriskras zijn bericht wel even wijzigen, want nu zien we Borsalino's bericht niet goed. De mijne vast ook niet.

On-topic: Iedere week roundup gebruiken in de groentetuin gebruiken vind ik wel helemaal te gek. Dat spul moet je alleen maar gebruiken in noodgevallen. Zoals teveel heermoes of zevenblad. Daarna de grond vrij houden van onkruid met schoffel en hak.
maandag 8 augustus 2011 - 19:27
Pez

Pez

Lees allen dit bericht maar, een van de laatste van honderdduizenden negatieve berichten over dit product. Alleen van het lezen hierover kun je al ziek worden!. Laat staan gebruik ervan.
Begrijp dan ook niet de reclame die deze site "Tuinadvies.be" hiervoor maakt, sponsors?
URL GEBLOKKEERD 2011/08/11/glyfosaat-gevaarlijk-onderschat
zondag 14 augustus 2011 - 14:06
Polplastron

Polplastron

Begrijp dan ook niet de reclame die deze site "Tuinadvies.be" hiervoor maakt, sponsors?
URL GEBLOKKEERD 2011/08/11/glyfosaat-gevaarlijk-onderschat

De webwinkel van Tuinadvies.be is commercieel bedoeld. Zij verkopen gewoon wat de klanten wensen. Dat is nu eenmaal het basisprincipe van verkoop. Als zij het niet verkopen, kopen mensen het wel op een andere plek. Wie op dit forum komt, zal willens nillens geconfronteerd worden met de "groenere" visie van een groot deel van de forumgebruikers. Dit zorgt mijns inziens al voor een grote mentaliteitswijziging bij velen.

Voor mijn part hoeven winkeliers en handelaars geen verantwoordelijkheid te nemen in deze zaken. De verantwoordelijkheid ligt in eerste plaats bij de individuele tuinier, maar ook bij de overheden. Nederland is in die zaken al op goede weg. België hinkt nog twee eeuwen achterop. Ook dat zorgt voor een scheefgetrokken situatie: Nederlanders die bepaalde producten in België komen kopen omdat ze in eigen land reeds verboden zijn ... Waar blijft Europa in dit alles?

Groeten,

Pol
zondag 14 augustus 2011 - 14:40
Kriskras

Kriskras

Paulusplastron schreef:

maar ook bij de overheden. Nederland is in die zaken al op goede weg. België hinkt nog twee eeuwen achterop.

Men kon het niet beter noch duidelijker stellen!
zondag 14 augustus 2011 - 18:32
Esem

Esem

Blijf met gif uit de natuur,ook al word erom gevraagd.

Onze kinderen en kleinkinderen hebben ook het recht om een gezond bestaan.

Gr Esem,
dinsdag 16 augustus 2011 - 23:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon