menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid in pas gezaaid gazon

Ga naar meest recente reactie

Pierco

Pierco

Beste,

Begin april ben ik aan de slag gegaan in mijn tuin, het oude gazon had ik kapot gespoten en heb het met een machine omgeploegd, verschillende malen. Naderhand heb ik de grond bemest met compost en opnieuw ingefreesd, een weekje laten rusten en daarna het nieuwe gazon ingezaaid. Nu ongeveer een dikke maand later komt het op sommige plaatsen zéér mooi uit, maar een soort onkruid is mee de kop komen opsteken.
Aangezien ik het pas gezaaide gras nog niet durf te bespuiten met onkruidverdelger, trek ik het onkruid zoveel mogelijk uit, met wortel en al. Maar dit is wel een intensieve bezigheid.
Weten jullie wat ik kan doen of hoef ik me helemaal geen zorgen te maken.

Het gras staat op sommige plaatsen zeer mooi, maar heb toch ook nog wat kale plekken.

Hulp en advies is steeds welkom

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 26 mei 2011 - 21:16
Rita1960

Rita1960

Hoi Pierco,

dat zijn Melden.. 1 x maaien en je bent ze kwijt!

groetjes,

Rita
donderdag 26 mei 2011 - 21:22
Polplastron

Polplastron

En als het met 1 keer maaien niet weg is, zal het met twee keer wel lukken! Overigens zijn bestrijdingsmiddelen heel vaak niet nodig: meestal zijn er simpelere oplossingen.

Groeten,

Pol
donderdag 26 mei 2011 - 21:31
Pierco

Pierco

Hoi Rita,

Bedankt voor het snelle antwoord

Dat ga ik dan eens proberen, maar mag ik mijn jonge gras al afrijden ?

En ik heb toch wel wat kale plekken, komt dit goed ?
Het is voor mij de eerste maal dat ik mijn gras heb omgeploegd en opnieuw inzaai

Sommigen vrienden beweren dat als ik het nu afrij er nog meer onkruid de kop gaat opsteken.

Groeten
P

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 26 mei 2011 - 21:33
jdcoster

Jdcoster

Slechte vrienden heb je
Het moest al lang gemaaid geweest zijn. Dan was je ook van dat onkruid verlost.
Zodra het daar nog eens goede regent, zou ik die kale plekken nog eens wat harken en opnieuw gras zaaien.
De grasmaaier best eerst niet meteen in de laagste stand zetten
En ... asjeblief toch niet te veel doodspuiten (het woord alleen al). De volgende generaties mensen gaan ons dat later nog heel kwalijk nemen.
donderdag 26 mei 2011 - 21:54
Pierco

Pierco

LOL jaloers waren ze zeker, dat ik al zulk mooi gras had

alvast bedankt aan iedereen voor de reacties en het advies
vrijdag 27 mei 2011 - 09:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon