menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mieren in het gazon

Ga naar meest recente reactie

ireentje

Ireentje

Geachte forum leden
Ik heb in mijn gazon heel veel mieren nesten zitten ik heb al geprobeerd met bayer poeder maar dat werkt van geen kant er zijn er zo veel dat ik mijn hele gazon wel kan bestrooien dus dat is geen optie.
Misschien iets met sproeien dat goed werkt wie geeft mij de juist tip zodat ik deze mieren kwijt ben
mvrg
e de waele
woensdag 18 mei 2011 - 17:18
printemps

Printemps

Terracotta potten op de ingang zetten
Dan een paar dagen laten staan
Dan met een schep alles op scheppen en afvoeren, kippen zijn er dol op

mvg
woensdag 18 mei 2011 - 18:19
Gehenna

Gehenna

Gist mengen met suiker en op hun pad leggen.
woensdag 18 mei 2011 - 22:03
Polplastron

Polplastron

Of ... gewoon laten zitten? Op plekken waar je niet teveel loopt, doen ze geen kwaad. Overigens zullen ze in een gazon dat regelmatig gemaaid wordt ook al verstoord raken en elders hun onderkomen gaan zoeken.

Hier in de tuin doe ik er alvast niets aan; de kinderen lopen hier op blote voeten rond en zijn nog nooit gebeten of zo. Enkel als ik op mijn knieën aan het wieden bent, beland ik wel eens in zo'n nest, maar dan onthoud ik die plek voor de volgende keer. Meestal zijn ze tegen dan overigens weeral weg door de verstoring met het grasmachien.

Overigens bestaan er chemische producten die je bij Aveve e.d. kan kopen en die je op het gazon kan gieten na ze opgelost te hebben in water. In een, minder ecologisch, verleden heb ik dat ook gebruikt en dat werkte erg goed. Maar of de kwaal erger is dan de bestrijding weet ik niet. Dat moet je voor jezelf uitmaken.

Groeten,

Pol
woensdag 18 mei 2011 - 22:07
Mandy

Mandy

Ik heb ze ook in mijn gazon en op mijn paden en ...... ach , ik laat ze hun gang maar gaan,.... vind het niet erg.......

Ik maai nu elke 4 a 5 dagen maar ze blijven er zijn.....
donderdag 19 mei 2011 - 00:00
cee

Cee

koffiedik op en rond de nesten strooien.

Dan heb je nog een goeie reden erbij om veel koffie te drinken!
donderdag 19 mei 2011 - 11:25
ireentje

Ireentje

ze maken kale plekken en bij mij willen op deze plekken bijna geen gras meer groeien of heel weinig dus het blijven plekken die je goed kan zien.
Als ik dus niets zou ondernemen dan gaat het niet goed
e de waele
donderdag 19 mei 2011 - 20:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon