menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmatten

Ga naar meest recente reactie

promileke

Promileke

hallo

zaterdag leg ik grasmatten alles is mooi effen ik heb nog gedroogde paardenmest over van vroeger mag ik die voor ik de maten leg uitstrooien voor voeding en mag ik direct na de matten er liggen meststof geven of nog wat wachten
dinsdag 5 april 2011 - 13:13
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik dacht dat je moet opletten bij jong gazon om de wortels niet te verbranden door teveel te bemesten. Als je de grond bemest voor je de matten erop legt, lijkt met dat voorlopig wel genoeg voeding.
dinsdag 5 april 2011 - 13:21
Angus

Angus

aangezien je zegt dat alles nu mooi vlak ligt, zou ik wel opletten dat alles na het strooien van die paardenmest nog steeds vlak is.
dinsdag 5 april 2011 - 20:19
deHaan

DeHaan

Je kan rustig bemesten voor je de rollen gaat leggen, maar de mest moet je wel licht inwerken.
dinsdag 5 april 2011 - 22:14
lam

Lam

Als de mest gebruikt wordt voor het leggen, denk dan wel om de vocht toestand van de grond, anders gaan de zoden uitdrogen .
Mijn advies is stooi het over de zoden na enige weken, als de hergroei zich heeft ingezet.
Dan ook niet afhankelijk van het bodemvocht
woensdag 6 april 2011 - 10:10
jurgen4849

Jurgen4849

door de mest te gaan leggen gaat de grond niet meer gelijk liggen en zul je dit zien in je gazon.
Ook een drietal weken van de gazon blijven en nog effe wachten met bemesten maar wel onmiddelijk water geven en dagelijks sproeien met droog weer.

groetjes
vrijdag 8 april 2011 - 22:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon