menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haag snoeien met laser

polleken

Polleken

Wie heeft al ervaring met het scheren van hagen met behulp van een laser?
maandag 4 april 2011 - 20:29
jdcoster

Jdcoster

Ik heb dat al geprobeerd maar beschikte niet over een professioneel toestel dat over 25 meter ver, een duidelijk lijn kon projecteren.
Ik heb dat toegepast bij een totaal verwaarloosde ligusterhaag waarvan er een halve meter moest verwijderd worden met meer dan duimdikke takken.
Dat doe je niet meer snel met een tuinschaar, ook niet machinaal maar met een snoeitang met lange armen.
Als je steeds net over het lijntje blijft afknippen zie je al weer het lijntje op de volgende tak, enz.
Ik kon maar een paar meter ver het lijntje duidelijk zien en moest mijn toestel dus geregeld verpkaatsen, wat het werk minder nauwkeurig maakt.
Met beter materiaal moet dat dus wel mogelijk zijn denk ik.
maandag 4 april 2011 - 22:12
polleken

Polleken

Ik heb het vooral over een toestel zoals aannemers in de bouw gebruiken om te nivelleren.
Er wordt gewerk met een ontvanger op de hegschaar die een signaal geeft wanneer je te hoog of te laag zit. Ik vrees een beetje dat het lawaai van de motor van de hegschaar het signaal overstijgt.
Nu gebruik ik een koord maar dit vind ik zeer omslachtig; draad afrollen, oprollen, steunen versleuren...takken die op je koord vallen, enz.
dinsdag 5 april 2011 - 18:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon