menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazonbeluchter

Ga naar meest recente reactie

Bestl

Bestl

Hoi allemaal,

Hebben jullie misschien ervaring met een gazonbeluchter/prikrolmachine?
Wij hebben aardig wat mos in ons gazon, wat we binnenkort willen gaan verticuteren. Nu heb ik gelezen dat het ook erg goed is voor het bodemleven van het gazon om het regelmatig te prikken.
Klopt dit? En waar kan ik deze het beste aanschaffen?
Iemand ervaring met de Gardena gazonbeluchter of zijn er nog anderen die goed zijn?

Alvast mijn dank!

Solvi.
woensdag 30 maart 2011 - 09:37
Bestl

Bestl

Niemand ervaring mee??

Kan ik hieruit opmaken dat het niet nodig is om je gazon te beluchten?
Misschien is het ook wel onzin dan, geen idee.

Hebben jullie andere tips om je gazon te onderhouden en mos weg te krijgen?

zondag 3 april 2011 - 14:55
jcjab

Jcjab

Hallo,
Ik ben ook op zoek naar een kleine prikrol voor geen al te grote stuk gras, maar vind slechts van die grote stukken dat met een machine moeten getrokken worden.
Bestaan er wel kleine prikrollen die met de hand kunnen getrokken of geduwd worden. Heeft er iemand zo een, en waat heet hij die gevonden? Een foto ervan zou misschien ook wel zeer nuttig zijn om te zoenen, of laten bestellen in een tuincentrum.
Dank bij voorbaat voor de antwoorden.
woensdag 13 juli 2011 - 09:33
iecee
woensdag 13 juli 2011 - 21:05
ahel1

Ahel1

Heb het hele internet afgezocht en kwam hier terecht.
donderdag 28 juli 2011 - 16:21
Tuinman65

Tuinman65

Prikmachines zijn her en der wel te huur, o.a. bij Eurorent in Deurne (Antwerpen) aan 56 euro per dag.
Geen nut? Het brengt lucht in de grond (zuurstof) en als er nu één ding gratis is dan is het wel lucht.
Oppassen met zwavelzure ammoniak. Niet slecht op zich maar doet het gras erg hard groeien. En vooral niet vergeten voldoende te sproeien na het strooien (of een klikse regenbui). Zoniet gegarandeerd verbranding.
woensdag 31 augustus 2011 - 21:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon