menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer best bijmesten van groententuin

Ga naar meest recente reactie

simsonB

SimsonB

Graag zou ik willen weten wanneer dat het de beste tijd is voor het bemesten van een groentetuin?
Welke producten kan ik hiervoor best nemen.

bedankt alvast.

Bart
woensdag 6 december 2006 - 15:17
andre

Andre

Hallo Bar1

Dit is in het voorjaar vanaf dat de grond bewerkbaar is met goed verteede stalmest (rundmest, paardemest) en ook compost. Voor zwaardere grond kan je dit nu doen.

Groetjes andre
woensdag 6 december 2006 - 16:50
nientje

Nientje

dag bart1, weer iemand met een mooie avator
nientje
woensdag 6 december 2006 - 21:55
Esem

Esem

Bart,
ik doe in de maand october/november paardenmest op de te bewinnen grond ,en laat het daar de ganse winter liggen +/- 10 dik.
In het voorjaar voor ik de grond ga bewerken doe ik alle mest er terug af en leg deze op een daar voor voorziene plaats waar hij het ganse jaar verder kan verteren.Ik neem dan de goed verteerde mest van het jaar daarvoor, en werkt het licht onder met een cultivator.
De rede dat ik de mest er in het najaar opleg is, omdat het ook nog eens de onkruid groei tegen houd.
Ik spit de grond niet om maar verlucht de grond met een spitvork en of woelvork.

Begin maart maak ik mijn tuin vrij en ga aan het werk met de ergonomische woelvork os spitvork om de grond zo'n 20cm diep, los te woelen. Voor de verdere bewerkingen met vierhaak (culivator) en hark leg ik loopplankjes om de grond zo minimaal mogelijk aan te drukken. De foto toont een ergonomische woelvork , die niets rugbelastend is.
Na het inwerken van de tot bijna grond verteerde paardemest ,en deze laat zich dan gemakkelijk onderwerken,is de klus geklaart en kan het evetuele planten en zaaien beginnen.
En elk jaar een mooie oogst verzekerd.
Gr Esem,

[afbeelding verwijderd niet-https]

vrijdag 8 december 2006 - 23:16
simsonB

SimsonB

Esem, Bedankt voor je nuttige tips.

Bart
zaterdag 9 december 2006 - 10:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon