menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kniehoog onkruid dankzij zwart zand

Ga naar meest recente reactie

MaLoReg

MaLoReg

Mensen ik heb een probleem. Om grote diepe putten op te vullen (opp. ongeveer 2 á 300 M2)
heb ik een camion zwart zand laten komen-dat was ongeveer in aug. (ben sindsdien en tot onlangs gehospitaliseerd geworden en kon geen tuinwerk doen). Nu staat er op de ganse oppervlakte kniehoog onkruid. Vraag:- zou dat al in bloei geschoten zijn want dan zit ik in de problemen. - Hoe kan ik dat onkruid verwijderen en dit liefst alles zonder teveel kosten (dure produkten etc.)
Ik zou hier graag jullie raad voor willen alsook weten of ik dat nog lang zó mag laten staan (ken zelf nog weinig doen).
Alvast mijn dank.
dinsdag 5 december 2006 - 19:47
Tine

Tine

Mijn zus heeft toen zij haar huis kocht, een oud gepensioneerd manneke ingehuurd om het onkruid uit haar tuin, waar al jaren niets aan was gedaan, te verwijderen. Misschien is er bij jullie in de buurt ook wel iemand die dat tegen een klein prijsje wil doen.

Tine.
dinsdag 5 december 2006 - 23:50
MaLoReg

MaLoReg

Mijn vraag is:
Hoe dient dat VERWIJDERD en hoe voorkom ik dat het in ZAAD>SCHIET.
Moet het verwijderen ONMIDDELIJK of kan ik nog een tijdje wachten (hoelang)
Moet dit met DE HAND gebeuren of kan men erover gaan met maaier zonder problemen voor de toekomst.
Graag raad van een PROFFESIONAL aub.
woensdag 6 december 2006 - 11:23
MaLoReg

MaLoReg

KAN NIEMAND van de tuinvrienden hier EEN OPLOSSING BIEDEN?
woensdag 6 december 2006 - 21:44
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Beste,

Indien de vrachtwagen zwarte ophoogaarde mooi geëffend is, dan kan men over uw perceel rijden met een maaibalk. Dat is als het ware een motorhaagschaar op wielen dat alles op enkel cm boven de grond afmaaid.

Deze machine kan men bij vele verhuurcentra terug vinden.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Als je deze handige machine nergens kan vinden, dan kun je misschien even rondvragen of er iemand is die een bosmaaier heeft die de klus voor jou wil klaren. In Nederland durven ze een bosmaaier trouwens ook een motorzeis noemen. Die naam spreekt dus voor zich.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Veel succes,
Mvg,
Kurt
donderdag 7 december 2006 - 16:17
JovanDreumel

JovanDreumel

Misschien kun je de vorst afwachten, die kan het doen bevriezen. Als je de naam van het onkruid vindt, dan kunnen we meer vertellen.
donderdag 7 december 2006 - 20:43
jdcoster

Jdcoster

Mijn zus heeft toen zij haar huis kocht, een oud gepensioneerd manneke ingehuurd om het onkruid uit haar tuin, waar al jaren niets aan was gedaan, te verwijderen. Misschien is er bij jullie in de buurt ook wel iemand die dat tegen een klein prijsje wil doen.

Tine.

De vergrijzing van onze bevolking brengt daarom nog niet mee dat de oude gepensioneerde mannekes zich voor kleine prijsjes moeten blijven afbeulen. Wij hebben gespaard en hebben geld voldoende, dus zitten wij 's zomers op terrasjes in de zon en 's winters in Benidorm. Waarvan akte
donderdag 7 december 2006 - 20:49
Tine

Tine

JDCOSTER, je hoeft je echt niet aangesproken te voelen hoor. Ik ben ook de jongste niet meer. Het was een voorbeeld en dat manneke was dolblij om wat om handen te hebben en nuttig te zijn, dus aan twee kanten blijde mensen. O ja, het manneke wilde in eerste instantie er niets voor hebben .Hij vond het gewoon leuk werk.

Tine.
donderdag 7 december 2006 - 23:56
sylvain

Sylvain

[bBeste ik persoonlyk denk niet dat het in zaad is geweest omdat ge het in augustus eerst laten kapen hebt dat is het eerste en het tweede ik denk het beste van zoveel mogenlyk met de handen uittrekken en het kleinere gedeelte van het onkruid gewoon dood spuiten met een product waar ge na een week al terug kunt in zaaien mvg
zondag 10 december 2006 - 20:06
Fons

Fons

Afmaaien en afdekken met antiworteldoek, in het voorjaar hebt u terug zwarte tuingrond.

Groetjes Fons.
zondag 10 december 2006 - 21:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon