menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bemesten van het gazon

Bestl

Bestl

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het bemesten van ons gazon; wij doen dit altijd na een maaibeurt. Maar nu vroeg ik mij af; als je de week er na weer gaat maaien, lijkt het mij dat alle meststoffen en kalk e.d. ook weer opgezogen worden door de grasmaaier. Of is dit dan al grotendeels opgenomen door de bodem?
Wij willen dit voorjaar starten met een goede organische mest voor het gazon, er zit nogal wat onkruid en vooral heel veel mos in, deze mest zou langdurig werken. Maar ik was een beetje bang dat we hem dan al heel snel weer op zouden zuigen met de grasmaaier En het lijkt me niet de bedoeling dat we elke week gaan mesten. Hoe doen jullie dit?? Even een tijdje niet maaien na het bemesten?

Bedankt alvast voor jullie antwoord!!
woensdag 23 februari 2011 - 15:57
jdcoster

Jdcoster

Meststoffen strooien wanneer er voor de volgende paar dagen flinke regenbuien voorspeld zijn.
De aktieve stoffen sijpelen goed in de bodem, samen met het regenwater.
Het is wel erg vroeg, maar in het weekend heb ik al gestrooid, wetend dat het vanaf deze namiddag zeker voor een week regelmatig zal regenen.
woensdag 23 februari 2011 - 22:38
Breskuz

Breskuz

Ik zou toch een tijdje wachten met maaien na het bemesten .
en zodra het de periode van verticutere is zou ik dat doen om uw mos weg te werken




Grtz Dieter
vrijdag 25 februari 2011 - 17:34
Bestl

Bestl

Bedankt voor jullie antwoord!!
zondag 27 februari 2011 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon