menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planttijd vaste planten

Ga naar meest recente reactie

toponypy

Toponypy

hallo,
als nieuweling nog een vraag; ik heb een lijstje klaar met vaste planten die ik online ga bestellen. Doe ik dit nu nog of wacht ik beter tot het volgende voorjaar om te planten? Het gaat oa over vuurpijl, ridderspoor, flox).
Tony
maandag 18 oktober 2010 - 09:04
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Welkom op het forum!
Vaste planten in een potje kun je in principe het hele jaar door planten, behalve als het vriest.

Planten die gevoelig zijn voor kou of nattigheid, kun je beter in het voorjaar planten. Dat geldt voor de vuurpijlen. Daarmee kun je beter wachten tot het voorjaar.
maandag 18 oktober 2010 - 12:21
toponypy

Toponypy

OK, bedankt, dan wacht ik maar tot het voorjaar om alles te bestellen en te planten. Ik vermoed dat begin maart ok is?
maandag 18 oktober 2010 - 14:08
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dat is een prima tijdstip.
maandag 18 oktober 2010 - 14:42
Polplastron

Polplastron

Online bestellen is ok als je bij een goede leverancier bestelt. Toch geef ik er zelf voorkeur aan om planten in een tuincentrum uit te zoeken. Dan weet je wat je koopt. In het verleden bestelde ik ook wel eens planten bij een niet nader te vernoemen leverancier, maar de kwaliteit was vaak ondermaats.

Als je in een tuincentrum gaat, bespaar je ook op de transportkosten en zie je nog eens wat!

Groeten,

Pol

P.S.: Bestellen is meestal wel heel goed voor zaden en knollen!
dinsdag 19 oktober 2010 - 14:43
toponypy

Toponypy

ok Pol, bedankt voor de tip.
Tony
dinsdag 19 oktober 2010 - 14:47
Eniavaswen

Eniavaswen

Er zijn ook kwekerijen waar je online kan bestellen en dan gaan afhalen. Ik heb het zelf al gedaan en was er heel tevreden over. Dit is natuurlijk een bedrijf dat zelf zijn planten opkweekt en niet moet inkopen.
donderdag 21 oktober 2010 - 10:54
hvc

Hvc

najaar is naar mijn mening ideaal voor het aanplanten - grond is nog warm genoeg
wortels kunnen nog perfect aanslaan en uitgroeien - kans op uitdrogen is quasi nihil

lichte nachtvorst is niet nefast -
zondag 24 oktober 2010 - 22:29
lam

Lam

Vaste planten kunnen zo lang het niet vriest , geplant worden. Koop de vaste planten bij de kwekerij waar ze gekweekt worden , des noods bij meerdere kwekerijen.
Wacht niet tot het voorjaar, nu is er nog keuze genoeg, om te vinden wat je nodig hebt
Een goede leverancier, levert niet als er vorst is, of snel op komst is.
Bij levering in het voorjaar( bij een kweker reserveren), kan afgesproken worden bij grotere aantallen.
Veel geluk, met zoeken .
dinsdag 26 oktober 2010 - 22:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon