menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe heet...

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

hoe heten die "matten" van plastic met een honinggraatmotief die worden gebruikt om "groene" parkings te maken??
het gaat dus om plastic platen met honingraat van ongeveer 5 cm doorsnee(denk ik) en waar dan gras tussen groeit....
je kan er over rijden of je auto parkeren eens het gras sterk genoeg is,zonder dat je het gras teveel beschadigd.
ik heb dat al op een paar plaatsen gezien en wil dat eventueel toepassen bij ons,maar weet niet hoe dat noemt en bijgevolg dus ook niet waar ik moet zoeken....
dank bij voorbaat
groetjes van "ikmoetnogveelleren" fatma.
dinsdag 17 augustus 2010 - 12:39
cetinel

Cetinel

gevonden!! het zijn grastegels

groetjes van een al iets slimmere fatma
dinsdag 17 augustus 2010 - 12:52
LauraK

LauraK

En Laura is er ook al beter van geworden, want nu weet ik ook hoe die tegels heten!

En we hoeven niet alle kennis in pacht te hebben, als we maar weten waar we
antwoorden kunnen vinden... Lang leve internet!

Groeten van Laura.

P.S. Na er ook even op gegoogled te hebben, zie ik dat er ook betonnen varianten van
bestaan.
dinsdag 17 augustus 2010 - 13:45
cetinel

Cetinel

inderdaad,vraag me af wat het prijsverschil is.efkes wat navraag doen en de vierkante meters bij ons eens opmeten
dinsdag 17 augustus 2010 - 13:52
printemps

Printemps

In Mechelen aan de McDonalds hebben ze zo een hele (auto)parking aangelegd met die plastieke,verleden jaar ofzo,maar ik heb al gezien dat er al wel wat beschadiging is
Dus je moet kijken voor welk gebruik het gaat zijn,met een vrachtwagen zal het zeker vlug stuk zijn die in plastiek

mvg
dinsdag 17 augustus 2010 - 15:14
Rita1960

Rita1960

Cetinel,

Google eens op "Golpla" daar heben wij ons gazon annex parkeerplaats mee versterkt.
en dat bevalt uitstekend!

groetjes,

Rita

PS; zend je zo nog een pm inzake kippenforum
dinsdag 17 augustus 2010 - 23:57
Matabish

Matabish

Die betonnen 'grastegels' worden zó geplaatst dat je er gewoon met de grasmaaier over kunt!
Wilde mijn man hier ook plaatsen, maar ik wil geen beton in de tuin.
Voor een parking is het echter wèl tof omdat het lijkt alsof het een grasperk is!
Wij hadden dat voor het eerst ook bij McDonalds gezien!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
woensdag 18 augustus 2010 - 00:02
cetinel

Cetinel

tis voor naast ons magazijn,normaal wou mijn man daar dus keitjes(kiezels)storten om af en toe als het nodig mocht zijn(die is van plan dat regelmatig te gebruiken,ik ken hem) met wagen(of zijn camionette) door te rijden als hij vanachter moet zijn....
dus opperde ik om er dan maar van die grastegels te zetten,dan is het tenminste mooi groen,daar had hij wel oren naar en vroeg wat voor iets dat was .....
aleen uen het dan inderdaad wel best van die betonnen moeten zijn.
ik heb het liefst dat er helemaal niks komt( had al plannen voor een grasveldje en een border),maar ja als je een aannemer bent is er altijd wel iets dat (tijdelijke) opslag vraagt en dat zet hij dan vanachter
zaterdag 21 augustus 2010 - 12:39
Matabish

Matabish

Nog goed dat hij het achter kwijt wil, vaak zie je al die rommel vóór het huis liggen bij die aannemers!

Kiezels is echte rotzooi hoor!
Toen wij hier kwamen wonen was het achter het huis ook een paar meters allemaal keitjes,
die zijn in de loop der jaren, gelukkig, allemaal weggezakt in de grond!
Nu zou ik daar graag een groenten of bloemenperk maken maar daar krijg je geen schop meer in de grond!
't Zullen dus bodembedekkers worden met pottenteelt...
zaterdag 21 augustus 2010 - 12:54
printemps

Printemps

@ cetinel

Ook even opletten met die beek(of komt die daar niet ?)
Grondverschuiving, in de beek zakken of je draad beschadigen is geen goed plan hé

mvg
zaterdag 21 augustus 2010 - 15:05
cetinel

Cetinel

tis voor rechts naast het magazijn,de beek zit links.
zaterdag 21 augustus 2010 - 15:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon