menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gesnoeide struiken.

pinkpaw

Pinkpaw

3jaar geleden ben ik verhuist naar dit huis.De tuin was vol met struiken,planten en en paar bomen.Het was prachtig waneer alles in bloei stond.Verleden herfst heb ik alles laten snoeien zo kort mogelijk,want ik verloor gras oppervlakte en men kon niet meer uitmaken hoeveel struiken er waren want alles groeide in elkaar.Ik heb het laten doen door tuin onderhoud,ikzef ken er niet veel van.
Dit jaar heb ik geen een bloempje op mijn struiken.
Komt dit omdat het te kort gesnoeid is geweest?
En zullen er ooit weer bloemetjes groeien aan mijn struiken?Ik hoop dat ik niets verkeerd heb laten doen door de tuin onderhoud firma?
Bedankt voor uw begrip,met vriendelijke groeten,
Pinkpaw,

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 25 juni 2010 - 12:26
Polplastron

Polplastron

Ik kan persoonlijk niet meteen de soort struiken herkennen op je foto, maar ik kan je wel wat algemene info geven.

Wat bloei betreft zijn er twee soorten struiken: degene die bloeien op nieuw hout en degene die bloeien op oud hout.

De meeste moderne rozen, vlinderstruiken, e.d. bloeien op nieuw hout wat betekent dat je ze flink mag terugsnoeien. Ze vormen dan nieuwe takken en die bloeien hetzelfde jaar nog.

Hortensia's, seringen, sommige oude rozen, e.d. bloeien op oud hout. Als je ze snoeit zullen ze dat jaar niet meer bloeien. Volgend jaar echter zullen ze bloeien op de takken die ze dit jaar gevormd hebben.

Als je ze dit jaar niet snoeit, zal je misschien dus volgend jaar weer bloemen hebben. Als je struiken echter te groot worden voor de tuin is het misschien goed om in de toekomst rekening te houden met de uiteindelijke grootte van struiken alvorens er nieuwe aan te kopen. Misschien kan je overwegen sommige struiken te vervangen door kleiner blijvende?

Groeten,

Pol
vrijdag 25 juni 2010 - 14:11
pinkpaw

Pinkpaw

Wel ik denk dat ik er goed aan doe een encyclopedie over planten aan te schaffen en eens goed doornemen!Vooraleer ik nog eens iets onderneem in mijn tuintje!
Bedankt voor uw antwoord,en nog een goed week-end,
Pinkpaw

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 25 juni 2010 - 17:38
deHaan

DeHaan

Volgend jaar zal waarschijnlijk alles weer bloeien.
vrijdag 25 juni 2010 - 22:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon