menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Te weinig druk op sproeiers

wez

Wez

heb nu vandaag sproeiers ingebouw voor m'n gazon. enkel bij aansluiting op m'n waterleiding blijkt er niet veel water uit te komen. Zijn spoeiers van gardnera, eentje van T200 en dan 3 van de T100. Als ik er enkele dichtknijp doen ze het wel goed, maar als ze alle 4 tegelijk gaan komt er nauwelijks iets uit. zijn momenteel gewoon op waterleiding aangesloten dus op 3 bar neem ik aan ? wat kan ik hier aan doen ? of heb ik iets verkeerd gedaan. Zijn aangelegd met gewone tuinslang van 1/2
dinsdag 22 juni 2010 - 23:12
Kater

Kater

Het hangt af van een combinatie van factoren, druk aan de uitgaande kraan, afstand van de leidingen in de tuin (drukverlies per meter), buisdiameters en aantal aftakpunten per buis.

De drukberekening voor Gardena-toevoerleidingen en sproeiers vind je op onderstaande link (pdf) vanaf punt 3:
http://www.gardena.com/opencms_export/sites/gardena/NL/nl/globals/Prospekte/PDF/GARDENA_planningshulp_2010.pdf

Wij hadden ook te weinig druk en zijn na een periode sukkelen met waterleiding en materiaal van gardena omgeschakeld naar een hydrofoorpomp, 4-6 bar druk, 3/4 buizen en steviger sproeiers.
woensdag 23 juni 2010 - 05:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon