menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verf en kit op tuintegels

Ga naar meest recente reactie

HendrikJan

HendrikJan

Hallo iedereen,
Bij ons is laatst de schilder langsgeweest en heeft verf en siliconenkit op de tegels in de tuin gemorst.
Het zijn betonnen tegels met een kleurtje.
Heeft iemand een idee om deze schoon te krijgen zonder dat ik de tegel beschadig?

Alvast bedankt voor de reactie,
Groet,

Chris
zaterdag 28 oktober 2006 - 13:22
Wendy

Wendy

Dat klinkt als een opdrachtje voor tante Kaat!
zaterdag 28 oktober 2006 - 13:53
corrielat

Corrielat

nou nou zeg, leuke schilder heeft hij geen middel? lijkt me sterk, iets van oplosmiddel, zou je hem even kunnen vragen, succes
zaterdag 28 oktober 2006 - 15:56
corrielat
maandag 30 oktober 2006 - 08:21
HendrikJan

HendrikJan

Hallo,

Nou mooie schilders waren dat! Ik had zelfs de sierbestratig afgedekt en nog kregen ze het voorelkaar te knoeien.
Over middeltjes gesproken: Ze hebben wel oplosmiddelen maar omdat de steen poreus is trek het er verder in en dan krijg je een nog grotere vlek. Ik moet denk ik iets hebben wat de kit en verf zacht maakt en daarna wegkrabben of zo. Maar het middel mag ook weer niet de steen beschadigen.

In iedergeval bedankt voor jullie reactie,

Groetjes,

Chris.
maandag 30 oktober 2006 - 22:02
corrielat

Corrielat

die schilder is toch verzekert zeker??? laat hem maar nieuwe bestrating maken, de vervuiler betaald
maandag 30 oktober 2006 - 22:35
HendrikJan

HendrikJan

Hallo Corrielat,
We gaan proberen hem aansprakelijk te stellen want ik ben niet de enige waar die gekoeid heeft.
Het is een bedrijf die is ingehuurd door de woningbouw.
In eerste instantie wilde de schilder na veel morren het proberen schoon te maken met verfverdunner maar daar werd het alleen maar erger van.
En ik ben zo trots op mijn tuintje.
Nouja, maar even kijken wat er van komt.

Groetjes,

Chris.
donderdag 2 november 2006 - 21:35
hcferg

Hcferg

Ik ben verfspuiter en weet dat wanneer je verf knoeit op poreuze delen dit onmogelijk is weg te halen.
De verf zuigt direct erin. Indien er weer geschilderd moet worden , zorg er dan voor dat de bestrating continu nat gespoten wordt met water. Dan heeft verf geen kans om er direct in te zuigen. Zet de sproeier er maar op , maar helaas is het nu te laat. Nieuwe stenen is de oplossing.
gr. Huib
zondag 26 november 2006 - 22:31
semperfi

Semperfi

'kan niets verzekeren, hé maar probeer eens met Trichlooretheen, handen goed beschermen, niet met plastiek want die lost op. Niet te lang mee werken.
Ook niet inademen .... toch niet boven de dampen, helemaal niet inademen dat gaat moeilijk.
Alles zal er niet afgaan maar toch eens proberen, hangt af van de verf.

Een staal of Inoxbortsel en veel geduld werken ook ... ik heb zo roest van grondwater uit beton gehaald. Maar dat ging tamelijk makkelijk.

Grutjes,
Bob
Grutjes,
Bob
vrijdag 1 december 2006 - 15:39
Esem

Esem

Al eens geprobeerd met een hoge druk reiniger.
Misschien geeft dat wel het goede resultaat.
Gr Esem
zaterdag 2 december 2006 - 12:38
HendrikJan

HendrikJan

Bedankt voor de reacties,
Je hebt gelijk Huib, ik heb de verf toen deze nog nat was daarom niet weggehaald.Ik was al bang als ik dit zou verwijderen met een verfoplosser het er dieper in zou trekken.
Ik ga als het droog is buiten jullie tips uitproberen en dan laat ik weten hoe het afgelopen is.
Mocht het niet lukken, ik heb gelukkig nog wat tegels liggen maar het zit in het midden van het terras dus je moet veel weghalen om deze te vervangen.

Groet,
Chris
dinsdag 5 december 2006 - 23:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon