menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon-komt dit nog goed

Ga naar meest recente reactie

evi

Evi

Beste mensen,
Wij hebben vorig jaar een huis gekocht met grote tuin.
De tuin was mooi onderhouden, alleen het gazon was 1 spons als je erop liep.
Vol mos en vilt. Dus dacht ik, dit jaar, goed te doen, en meststoffen gaan te halen waar ook producten inzitten tegen mos en viltlaag.
Zoals je op de foto's kan zien, is het resultaat na bijna 2 maanden niet schitterend !
Hebben jullie goede tips wat ik nog kan doen of is het gewoon omspitten en opnieuw zaaien ?
Bedankt hoor !!!

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 29 april 2010 - 09:01
rombaft

Rombaft

op foto is moeilijk de oorzaak te zie natuurlijk,

maar ik vermoed dat er zoveel mos tussenstond (dat nu verdwenen is door producten) dat er niet veel gras meer overschiet en mede door een droge periode niet veel herstelkans heeft gekregen.
eveneens zie ik daar twee achterpoten met haar op die vermoedelijk bij een hond horen.
Diezelfde hond zal door te ravotten op het "gras" de nieuwe zwakke sprietjes gaan vertrappelen.

Ik zou er herstelgazon opzaaien, die wat bedekken met gewonen compost, goed water geven als het droog blijft en de hond van het kappotte stuk houden
donderdag 29 april 2010 - 13:33
evi

Evi

Dank je voor je reactie.
Dus je denkt dat het nog te redden valt ?
Ik heb op een programma eens gezien, je gazon behandelen met een mengsel van Vivimus en herstelgraszaad.
Is dat ongeveer zoals jij bedoeld dan ?
Op deze foto krijg je misschien een beter zicht.
Bedankt !

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 29 april 2010 - 14:00
rombaft

Rombaft

vivimus etc... het komt allemaal op hetzelfde neer, zolang het zaad maar wat bedekt is en er een bochthoudend laagje op ligt , je mag gewone teelaarde of compost ook gebruiken.

Volgens mij is het nog te redden (leg het laagje wel niet te dik, een half cm'tertje tot een cm is meer dan voldoende) . en de hond toch even van het herstellende gezon houden
donderdag 29 april 2010 - 14:19
evi

Evi

Hartelijk bedankt.
Ik probeer het gelijk vanavond nog (morgen en overmorgen regen)
ik laat je weten hoe het afgelopen is !
donderdag 29 april 2010 - 14:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon