menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Korstmossen verwijderen

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Ik heb een enorme hoeveelheid van die vieze plekken op mijn terras en op de paden door de tuin...

Zou ik deze kunnen verwijderen met een hogedrukspuit?

De keitjes ( 10X10) die een kleur behoren te hebben van geel,rood,blauw en grijs zijn bovendien ook erg vuil......het is bijna zwart.......
donderdag 22 april 2010 - 22:24
Mandy

Mandy

Beschadig je de stenen niet met die kracht van het water???
donderdag 22 april 2010 - 22:32
Mandy

Mandy

Dan sta ik morgen om 8 uur te spuiten en veeg al die korstmos uit het zicht.....

helaas zal ik dan ook moeten inzanden........ maar ach..... terras en paden zijn maar een 800 m2......
donderdag 22 april 2010 - 22:39
leeuwtje

Leeuwtje

Het ligt wel aan je bestrating hoor of die beschadigd. Die bij mijn ouders sprongen gewoon de stukken af. Wij hebben van die klinkers liggen en die zijn er goed tegen bestand.
Wij zijn op het moment (nou ja niet nu maar overdag ) een vrachtwagen champignoncompost aan het verkruien. In de groentetuin en bloementuin is het ondertussen al ondergefreesd. Nu komt het nog onder de kersenbomen. Daar mag het gewoon bovenop de grond verteren.
donderdag 22 april 2010 - 23:29
charelke

Charelke

Korstmossen op betondallen en op getrommelde gekleurde klinkers ga ik vandaag verwijderen met de hoge drukreiniger maar laat eerst even inweken met van dieé straffe javel... kan geen kwaad voor de kleur van klinkers want er staan toch geen planten in de omtrek. Ook spuit ik mijn coup in de voortuin af met iets minder druk en zonder javel want moet dringend terug wit geverfd worden en het beeld in de coup ook.
groeten
Charelke
vrijdag 23 april 2010 - 11:23
printemps

Printemps

Met javel bedoelen de Belgen Clhoor,Bleek
Dat stinkende lichtgele dat ze in de WC soms doen en meestal in zwembaden

mvg
vrijdag 23 april 2010 - 13:08
Mandy

Mandy

Javel is chloor maar dat doe ik maar niet, lijkt me niet zo geweldig voor het grondwater>>>>>>> dat gaat toch weer naar de planten en het gras.....
vrijdag 23 april 2010 - 19:50
Mandy

Mandy

Heb vanaf vanmorgen 8 uur lekker gekliederd.....

Maar het resultaat is uitstekend........

Korstmossen in de kleuren wit, groen en geel en heel de bruin/zwarte laag van eeuwen lang glijdt er af als warme boter uit een koekenpan.....

Zelfs wat gemorste blauwe verf (van het kippenhok) heb ik eraf kunnen spuiten......

Ook alle mossen en grasjes tussen de voegen eruit gedaan......

Vandaag ongeveer een derde van het terras gedaan, dus een 140 m2, schat ik zo...

Morgen weer verder en dan zondag ( dan MAG ik NIET spuiten, helaas,) alles naspoelen en inzanden........

vrijdag 23 april 2010 - 19:56
Mandy

Mandy

Nee, In Belgie is zondag nog steeds de RUSTDAG en het is prima.... lekker rustig......geen machines mogen aan.....geen grasmaaiers etc.....
vrijdag 23 april 2010 - 20:32
evadepeva

Evadepeva

Is dat officieel of een ongeschreven regel?
Hier mag alles, de meesten doen het echter niet uit respect voor dat ene christelijke gezin in de straat.
vrijdag 23 april 2010 - 23:25
Mandy

Mandy

In de Stadsgids staat onder het kopje " Politie" :

lawaai: geluidshinder dient in alle omstandigheden vermeden te worden.

Het gebruik in openlucht van houtzagen, grasmaaiers en andere werktuigen met motoren is verboden tussen 20 en 8 uur, alsook op zon- en feestdagen.


dus.............
het is een gemeentelijke bepaling.....
vrijdag 23 april 2010 - 23:47
Mandy

Mandy

Zo zo .... het terras ( 25 X 6 ) is gedaan........ alles weer schoon en ingezand....

En de halve oprit is klaar..........

Dus nog een halve oprit te gaan en de voortuin een pad en dan nog alle tuinpaden achter- die zijn het vuilst!!!

10X10 keitjes------ = 100 keitjes in een m2-------800 m2 zijn........ zoveel keitjes je moet ze niet gaan tellen.......
zondag 25 april 2010 - 23:26
charelke

Charelke

Voila mijn dals en klinkertjes zijn proper nu nog de voegen terug inwassen met mengsel van 2delen witte zand en 1deel cement en een beetje water,in keren met de groffe borstel en ik kan weer iets anders beginnen.
groetjes
Charelke
maandag 26 april 2010 - 17:53
Mandy

Mandy

Je bent lekker snel klaar ermee........

Ik heb mijn terras en mijn oprit klaar.......

Nu nog de voorkant van het huis en alle tuinpaden ..... en die zijn zoooooo smerig.......
dinsdag 27 april 2010 - 21:21
evadepeva

Evadepeva

@ Mandy: Heb je een (woon)boerderij dat je zoveel grond hebt? Of ben je boswachter?
Het gaat me natuurlijk niets aan, maar ik ben heel nieuwsgierig!! Ik lees zoveel over je "park"!!!
donderdag 29 april 2010 - 23:21
Mandy

Mandy

klein huis met wat grond..... that's all.....
vrijdag 30 april 2010 - 00:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon