menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beplanten border

Ga naar meest recente reactie

Harken

Harken

Heeft iemand misschien ideeën om een border te beplanten van 1,5x5m. Hij ligt in de volle zon in de voortuin. De bodem is een verbeterde zandgrond. We denken eraan om een tweetal bolcatalpa´s te planten en rond de stam een cirkeltje te maken met buxusplantjes en de border te omzomen met buxusplantjes. Welke planten zouden we hiermee het best combineren om de border verder op te vullen?
Groetjes en alvast bedankt.
woensdag 24 maart 2010 - 22:58
Eniavaswen

Eniavaswen

Als je voor een formele structuur gaat, zou ik de ruimte tussen de buxus met één of twee soorten opvullen, anders gaat het te druk worden.
- Lavendel en struikroosje
- Bolhortensia
- Bodembedekker met een leuk bloempje (heuchera, pachysandra, geranium,....)


Veel succes!
donderdag 25 maart 2010 - 10:01
Plantadvies

Plantadvies

Ik zou graag foto`s van uw gehele tuin willen zien.
Zo maakt de tuin een rustigere beeld en 1 geheel, als alles met elkaar combineerd.

Plantadvies
www.plantadvies.web-log.nl
donderdag 25 maart 2010 - 17:25
Harken

Harken

Eigenlijk is het voor de woning van mijn dochter en kan ik dus niet zo snel een foto posten. Maar de rest van de tuin is snel samengevat: er zijn alleen siergrind paden ( blauw) en gazon. Het is dus nog maar een begin, later zal er misschien meer volgen. Het huis is in pastorijstijl.
donderdag 25 maart 2010 - 20:28
rombaft

Rombaft

ik heb laatst ook een border aangelegd in men tuin, volle zon...


ik ben wel bewust wat van de buxus gebleven (al heb ik er twee bosjes overschot ingezet) , want anders krijg je het zoals kabouter Wesley het zou zeggen "tienduizenmiljardste" buxushaagbordertje .

dus ben ik met wat andere planten aan de slag gegaan, zijnde daglelies (hemerocallis) , heel dankbare en makkelijke planten. Een struikje genaamd "syringa meyeri palibin" en er staat dan nog een halfstam appelboompje tussen.
naar het komende najaar (niet dat ik daar naar uitkijk) ga ik er nog een "bende" bloembollen tussenplanten
vrijdag 26 maart 2010 - 08:20
Plantadvies

Plantadvies

Prachtig inderdaad met buxus en de bolcatalpa`s. Dat hoort zeer zeker bij een pastorijstijl huis. Verder zijn tuinen in de pastorijstijl gelegd met grind, gazon, buxussen (in bolvorm of rijtjes geplant). Eigenlijk wijds en rust. U kunt aan bloeiends denken aan Rozen.

Plantadvies
http://plantadvies.web-log.nl/
vrijdag 26 maart 2010 - 16:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon