menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplanten

alain_declippel

Alain_declippel

Wij gaan in onze nieuwe tuin over een lange lengte Betafencedraad plaatsen. Graag willen wij deze draad bedekken met een assortiment van klimplanten.
Graag willen wij van jullie enig advies: welke klimplanten, hoe deze onderhouden, welke combinaties, ...Alvast bedankt!
dinsdag 23 februari 2010 - 18:52
alain_declippel

Alain_declippel

Het gaat om een lang perseel grond, de draad zal hoofdzakelijk zongericht staan, wij hebben een voorkeur voor groenhoudende planten (ok in winter), rozen hebben echter minder voorkeur, tenzij iemand ons overtuigt
Ps. bij voorkeur geen vruchten door de aanwezigheid van kleine kinderen...
Dank voor jullie advies!
woensdag 24 februari 2010 - 20:00
Polplastron

Polplastron

Ik weet niet helemaal goed wat je bedoeling is hoor. Als deze draad dient ter afscheiding van het perseel dan vrees ik dat er weinig alternatieven zijn voor klimop (al heb ik hier zelf een hekel aan): die is groenblijvend, groeit goed dicht (=privacy). Maar hij vergt wel veel snoeiwerk!!!!

Als je geen buren hebt en het privacy-aspect dus niet meespeelt kan je gaan voor clematissen in oneindig veel soorten en variëteiten. Er zijn er zelfs die in de winter bloeien.

Klimrozen zijn ook leuk om te gebruiken en ik raad persoonlijk "Ghuislaine de Féligonde" aan. Deze klimroos groeit vrij netjes, is makkelijk in onderhoud, heeft weinig doorns en verbloeit van oranje naar roze. Heel speciaal.

Jammer dat je geen klimplanten met vruchten wil anders zou ik ook druiven aanraden. Maar dat gaat dus niet of wel soms

Groetjes,

Pol
vrijdag 5 maart 2010 - 16:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon