menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

EcoStyle

Ga naar meest recente reactie

Flower_Power1988

Flower_Power1988

Zijn hier mensen aanwezig die de producten van Ecostyle gebruiken?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Vinden jullie Ecostyle beter dan DCM of Edialux?
Wat zijn de topproducten en wat zijn de flopproducten?
maandag 23 november 2009 - 19:19
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Bij biologische produkten duikt al snel de naam van Ecostyle op. Dat is een bekend merk en op meerdere plaatsen te koop.
Wij tuinieren biologisch omdat dat veilig is, voor jezelf, voor de planten en de bodem; Wij doen dat met het merk Xardin en onze bezoekers kunnen steeds vaststellen dat de verschillende produkten goed werken: gazonmest, bordermest en rozenmest. Hiermee wordt geen snelle groei bewerkstelligd maar een gezonde plant die goed bloeit en een bodem met een goede structuur.
maandag 23 november 2009 - 20:04
printemps

Printemps

Hartelijk welkom

Ik gebruik de slakkekorrels van Ecosyle
De dieren verstoppen zich in hun schuilplaats om daar te sterven
Met andere merken liggen er overal lijken in uw tuin

Met die bio dingen moet je ook nog opletten hoor
Die insecticide op basis van een soort chrysantensap is naart schijnt niet zonder gevaar voor ogen en huid (het is een soort van zuur zeggen ze) ?

mvg
dinsdag 24 november 2009 - 11:59
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ecostyle en Xardin kiezen voor organische meststoffen, wat een positief effect heeft op de bodemkwaliteit. Micorrhiza en humuszuren zijn daarbij zeker nuttig en hebben een positief effect op de plantengroei.
woensdag 25 november 2009 - 11:05
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Inderdaad zijn mycorrhiza aanwezig in een goede bodem. Op veel plaatsen is echter de bodem niet zo goed van structuur en mist de bodem de natuurlijke hoeveelheid micorrhiza-schimmels. Wanneer deze worden toegediend zal de stuctuur duidelijk verbeteren.
woensdag 25 november 2009 - 12:11
Jens

Jens

In bemesting heb ik ecostyle nog niet toegepast , ben ik eeder voorstander van dcm (DCM Mix 2 -> Toporganische bemesting) +++

Als onkruidverdelger heb ik onkruidvreter pro geprobeerd (die uitstekend werkte bij de vertegenwoordiger , na 5 minuten resultaat ) maar eens ik er bestelde werkte deze weinig tot niet . dus mijn mening :

Duur in aankoop , zwak in resultaat !

Als onkruidbestrijding geef ik petje af aan Roundup en Edialux

Mvg ,

Jens
woensdag 23 december 2009 - 17:25
Polplastron

Polplastron

Als onkruidbestrijding geef ik petje af aan MEZELF!!! Onkruid wieden, op tijd schoffelen en harken is nog altijd goedkoper, efficiënter, therapeutischer en veel beter voor ieders gezondheid dan eender welk chemisch product!

Wie geen tijd wil maken om op tijd en stond eens te wieden kan beter een kleinere tuin nemen, maar dat is mijn mening. Overigens groeit er in een goed beplantte tuin niet veel onkruid. Enkel al die bestratingen, dat zijn echte onkruidmagneten, maar ook daar kan je met enige inspanning vlot wieden hoor (of gewoon wat minder bestraten)!

Mij valt ook op dat op mijn tuinpad weinig tot geen onkruid groeit op de plaatsen waar veel gelopen wordt; leg dus een tuinpad efficient aan waar je het NODIG hebt!

Groeten,

Pol

P.S.: @Jens en de anderen; ik respecteer jullie mening ook hoor, alleen is de mijne een beetje helemaal anders (maar daarom heb ik nog niet het enige gelijk!)
woensdag 30 december 2009 - 20:16
Rita1960

Rita1960

Als onkruidbestrijding geef ik petje af aan Roundup en Edialux

't ja, wat is onkruid?? aardappelen in een bietenveld, koren in een aardappelveld?
brandnetels, weegbree noem maar op..
En voor wat betreft round-up enz.. : ruimt alles op.. op termijn ook de mens

Dus.. ik zou zo zeggen: ga manueel aan de slag en vermijdt zoveel mogelijk de chemische middelen.

grt'n

Rita
vrijdag 1 januari 2010 - 21:08
Limoncello

Limoncello

Ik ben juist terug van een maandje vakantie in Italië en m'n oprit is juist zoals de Savanne. Onkruid overal

Nu ben ik al 2 dagen bezig met onkruid wieden (manueel! ) en nu ben ik aan het kijken om het met een product te doen. Mijn oog is gevallen op 'Onkruidvreter' van Ecostyle.
Heeft iemand dit al gebruikt en wat zijn de ervaringen?

Ik probeer zo ecologisch mogelijk te werken maar als het teveel wordt moet het kunstmatige ingrijpen.
vrijdag 18 juni 2010 - 13:51
cornelia

Cornelia

Hier veel onkruid gehad in ex-verwaarloosde tuin. Vnl alles uitgehaald, gespit etc. etc. Is nu zaak van onderhouden.
Echter ook veel bestrating met dus veel onkruid tussen de voegen. Eerst alles met krabber en hand verwijderd en nu bijhouden met zo'n onkruid-bezem. Op een enkele plek waar moeilijk bij te komen is toch wat spul van Ecostyle gebruikt. Heeft tot nu toe vnl een bevredigend effect tegen paardebloemen doch ander onkruid lijkt zich er weinig van aan te trekken. Ik moet wel zeggen dat er veel minder onkruid opschiet maar of dit nu ligt aan de Ecostyle of de wekelijks borstel werkzaamheden is moeilijk te zeggen. Nogmaals; ik zie geen paardenbloemen meer opkomen.

Ik gebruik slakkenkorrels van dit merk (echter dit jaar weinig last van slakken dus nog niet nodig geweest)

Heb gisteren van hetzelfde merk mijn Monarda verzameling bespoten ivm beginnende meeldauw. Resultaat nog af te wachten.
zondag 20 juni 2010 - 22:05
rombaft

Rombaft

Ik heb de gazonmeststof van ecostyle eens gebruikt een enorm tevreden van. enig probleem is dat je het niet altijd vindt in de winkels
maandag 21 juni 2010 - 12:45
cornelia

Cornelia

De Monarda's staan er nu erg mooi bij, lijkt als of er een filmpje over het blad gelegd word. Zou het na 1 week nog eens moeten herhalen.
Wel even schrikken van de prijs, bijna 10 E voor een piepklein flesje maar je hebt er echter zo weinig van nodig op een liter water dat je er denk ik wel lang mee doet en het zou geen vervaldatum hebben. Dus al met al wel een goede investering denk ik nu toch.
dinsdag 22 juni 2010 - 08:35
Deef1337

Deef1337

hallo!


Als tuinaanlegger gebruik ik zeer van van ecostyle

Daarmee bedoel ik wel de meststoffen en kalk van ecostyle
Spuitproducten gebruik ik grotendeels van edialux


Voordelen van ecostyle:
-ecologische bemesting met micorihza!
-De enige producent dat toelaat om meststoffen+kalk tegelijkertijd te gebruiken zonder verlies van kwaliteit!
-spuitproducten zijn zeer doeltreffend bij ziektes op kamerplanten,der andere producten zijn veel te aggresief!

nadelen:
-Sommige onrkuidverdelgers zijn wat te zwak
-dure aankoopprijs van de producten


Wat betreft de concurenten zoals DCM is dit moeilijk te vergelijken...DCM is en blijft de topproducent kwestie van kwaliteit maar zoals bij alles...kwaliteit betaal je!

aan kingskawn :
-Je moet een langdurig werkend herbicde nemen voor totaal onbeteeld terreinen zoals opritten en wandelwegen.Producten die je hiervoor kan gebruiken zijn ZAPPER of USTINEX TOTAL. Deze vernietigen het onkruid en zorgt ervoor dat het opkomend onkruid geen kans heeft voor te kiemen gedurende 3-4 maanden naargelang het product. Producten zoals RONSTAR of BUTISAN geven slechts een effect van 1-2 maand maar deze mogen in plantborders gebruikt worden.



OF

Ik weet niet wat voor een oprit je hebt maar als je klinkers hebt kan je deze in het ergste geval "toegieten" door middel van gestabiliseerd zand.
maandag 28 juni 2010 - 23:50
Limoncello

Limoncello

Thanks Deef

Ja ik heb een oprit met blauwe kiezels en ik heb er aan gedacht om een doek onder te leggen maar ik ga er klinkers of blauwe steen opleggen dus laat ik het zo en ben ik genoodzaakt het opkomend onkruid weg te spuiten en uit te trekken

Het is 11m x 8m
dinsdag 29 juni 2010 - 07:05
Deef1337

Deef1337

Geen probleem


Nu ik veronderstel dat je die kiezel wel zelf gedaan hebt?Een antiworteldoek is wel altijd een must als je met losse materialen werkt zoals kiezel of zelf schors. Als je bereid bent om het onkruid gewoon uit te trekken dan is een antiworteldoek wel een zeer ecologische oplossing!


Ik wens je alvast veel succes!
dinsdag 29 juni 2010 - 23:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon