menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paddestoelen in grasperk

Ga naar meest recente reactie

miake

Miake

Op enkele dagen tijd staan er in ons grasperk heel veel paddestoelen. Wat is de oorzaak hiervan?
maandag 9 november 2009 - 18:10
Polplastron

Polplastron

Waarschijnlijk zit er gewoon wat rottend materiaal onder het gras. In de meeste gevallen zijn paddestoelen niet schadelijk: in mijn tuin groeien er zo'n vijftal verschillende soorten in het gazon. Ze komen ieder jaar en verdwijnen telkens weer zonder sporen na te laten.

Alleen als ze in een kring verschijnen zou je wel eens te maken kunnen hebben met een heksenkring en die zou blijkbaar wel schade aanrichten. Ik heb het zelf nog niet live gezien.

Groeten,

Pol
maandag 9 november 2009 - 18:42
Matabish

Matabish

Ze komen vooral tevoorschijn bij het vochtige, koele weer in de herfst en kunnen oh, zó mooi zijn!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Herfstgroetjes,
Matabish.
maandag 9 november 2009 - 22:47
Eniavaswen

Eniavaswen

Wij krijgen ook elk jaar paddestoelen in onze tuin en het leuke is dat het elk jaar andere zijn. Het eerste jaar waren het net schillen van een sinaasappel, vorig jaar dikke bruine sponzen pijlen en dit jaar grote paddestoelen op een steeltje en met een mooi omkrullende hoedje.
De namen ken ik niet en op de moment zelf ga ik wel opzoeken of ze giftig zijn, maar ik geniet er vooral van dat ze er zijn.

Groetjes, Karen
dinsdag 10 november 2009 - 10:06
Woutdr

Woutdr

Ik heb meerdere heksenkringen in men gazon staan
die staan er al jaren en verplaatsen zich een beetje
maar de gazon heeft daar geen last van
woensdag 11 november 2009 - 12:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon