menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterkraan in tuin blokkeren voor kinderen

Ga naar meest recente reactie

Pa_in_Brussel

Pa_in_Brussel

In onze minituin hebben we een waterkraan die mijn dochtertje graag gebruikt en misbruikt. Ik vraag me af of er in de handel iets te vinden is om ervoor te zorgen dat de kraan niet zomaar open kan?

Groeten uit Brussel
donderdag 16 juli 2009 - 15:44
LauraK

LauraK

Welkom op dit forum!

Om meteen maar je vraag te beantwoorden: de meeste buitenkranen kan je binnen
afsluiten -dit om te voorkomen dat de leidingen 's winters bevriezen.
Misschien kan je de kraan op die manier buiten werking stellen, al is het natuurlijk
wel een beetje lastig als je zelf de kraan wil gaan gebruiken.

Groeten van Laura.
donderdag 16 juli 2009 - 15:46
Pa_in_Brussel

Pa_in_Brussel

Het is inderdaad een kraan die we willen gebruiken, dus ik dacht meer aan een "slimme" kraan, een beetje zoals de kinderdop op flessen met gevaarlijke stoffen.

En bedankt voor het welkom, de site ziet er mooi uit. Ik zal hier zeker vaker langskomen!
donderdag 16 juli 2009 - 15:55
York

York

Een"slimme" kraan, misschien iets voor de Bedenkers
donderdag 16 juli 2009 - 18:45
Pa_in_Brussel

Pa_in_Brussel

Inderdaad, lijkt me vrij makkelijk te implementeren. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik de hendel kan loshalen of vervangen door een afneembare. Bedankt voor de tips tot nu toe
donderdag 16 juli 2009 - 20:06
spruce

Spruce

Jullie proberen het warm water uit te vinden (om in dezelfde terminologie te blijven) - het blokkeren van afsluiters en kranen is vrij courant in de industrie. Er bestaan vergrendelaars die je eenvoudig kan aanbrengen over de kraan en met een slot kan blokkeren. Contacteer eens een firma die veiligheidsmateriaal verdeelt.

Je hebt natuurlijk ook kranen waar de kop van de afsluiter los in de zitting zit en die je makkelijk kan wegnemen. Maar dat is eigenlijk niet zo praktisch, want dan moet je altijd je kopje meen binnen pakken.
vrijdag 17 juli 2009 - 20:29
Polplastron

Polplastron

Heropvoeden kan ook een oplossing zijn!!!

(Ik heb er zelf drie en dus begrijp ik je probleem echt wel hoor! 't Was maar een grapje!)
zondag 19 juli 2009 - 16:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon