menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zoek -lichtgewicht- electrische heggeschaar

Ga naar meest recente reactie

Jules

Jules

Zoek voor mijn vrouw een electrische heggeschaar (niet met accu). Voldoende krachtige motor, maar niet al te zwaar van gewicht ( minder dan 3 kg). Zij scheert er voornamelijk buxus mee, maar ook al eens een of andere halfhoge haag of conifeer. Ben gaan rondkijken in verschillende tuincentra en gereedschapszaken, maar nergens laat men een proeftijd toe of wil men een demonstratie geven. Zo is het moeilijk een keuze te maken (en heb in het verleden al eens een miskoop gehad). Vandaar mijn vraag om advies van iemand die ervaring heeft en tevreden is over zijn - lichtgewicht-electrische heggeschaar.
zondag 31 mei 2009 - 08:19
dendrodan

Dendrodan

JE kan er toch 1 huren? zo kan je het uitproberen of het een goede is of niet.
Huren kan bij een brico of een eurorent of iets anders.
Ik ga in het najaar een verticuleer machine huren aangezien ik veel mos in de tuin heb. Door de vorige eigenaars ook nog eens extra bemesten met kalk. Zo kan ik eventueel in september wat gazon bij zaaien
zondag 31 mei 2009 - 21:19
Jules

Jules

Bedankt voor uw suggestie. Ik had ook reeds gezocht om een heggeschaar te huren, maar er waren er alleen maar van Metabo (goede, degelijke werktuigen) en die ligt er thuis reeds (maar te zwaar voor mijn vrouw). In ieder geval ga ik toch wel verder proberen langs deze weg iets te vinden. Nog een klein kommentaar: begrijp niet goed dat de fabrikanten of verdeelhuizen geen heggescharen op proef willen verkopen, daar waar dit wel de regel is bij Aldi die 30 dagen de tijd geeft om een gekocht apparaat uit te proberen. Waarom kan Aldi wat anderen niet kunnen of niet willen? Spijtig.
maandag 1 juni 2009 - 08:15
Etienne45

Etienne45

Ik kocht er een van het merk BOSCH. Na een tijdje werken merk je pas hoe zwaar ze is en bovendien het constant indrukken van de handgrepen is wel veilig maar ook extra vermoeiend.
Anderzijds zag ik bij een vriend eentje met een mes van ongeveer 40 cm, superlicht en van...Black en Decker. Tuurlijk niet voor zwaar werk. Helaas niet meer te vinden in de mij gekende handelszaken.
Succes
maandag 1 juni 2009 - 12:18
choco

Choco

Er zijn 2 heggescharen van BOSCH die maar 2.9 kg wegen, met een lengte van 420 mm, voor takken van max. 14mm dikte.
kijk even op de site van BOSCH zelf
http://www.bosch-pt.be/boptocs2-be/Category.jsp;jsessionid=90F56742B13AB9BF2C6C026817295B78.s038?country=BE&lang=nl&division=aw&ccat_id=139782

dirk
woensdag 3 juni 2009 - 11:04
ingec

Ingec

er bestaan hele nieuwe buxusscharen met een ronddraaiend wieltje met messen
ik weet niet hoe het heet of welk merk maar ze verkochten het op de tuinbeurs van de vvpv in izegem
een gewone heggeschaar is niet zo erg geschikt om buxus te knippen
Bosch heeft momentel een actie om zij gereedschap 14 dagen uit te proberen ols het tegenvalt mag je het terugsturen naar Bosch en krijg je je aankoopsom terug
vaak staan bij bekende merken op de website het gewicht erbij vermeld .
en een accuschaar is veel vrouwvriendelijker want ze zijn veel lichter en met een moderne li-ion batterij gaan ze ook lang mee.
maandag 8 juni 2009 - 00:11
rombaft

Rombaft

Hoi,

Ik ben vandaag eens gaan informeren naar heggenscharen en er stond daar een geknipt machientje voor jouw, een Stihl 41 (of een 5) , geschikt voor buxux an taxus, kan iets meer aan ook. Sneldraaiend (ideaal voor buxus en taxus) en heel erg licht.

zie
http://www.stihl.be/nederland/katalog/produktgruppe/1534/Elektrische+heggenscharen.html .

Stihl betaal je wel iets meer (zal tussen de 100 en 150 euro zijn voor machientje) maar het is echt topgerief, je voelt aan de knoppen , handvaten dat het niet allemaal van dat superdun platic is.
zaterdag 13 juni 2009 - 18:45
Jules

Jules

Ingevolge de suggesties van Ingec en Rombaft - waarvoor dank - heb ik vorige week gepoogd een lichte en goede heggeschaar te vinden. Helaas is het me nog niet gelukt.
1. De actie van Bosch - 2 weken op proef - was hier in Diest bij de verdeler, niet gekend.
2. Wat Stihl betreft, werd me door een verkoper van tuingereedschap verzekerd dat de goede kwaliteit van de Stihl-bosmaaiers, niet gegarandeerd is voor de heggescharen. De heggescharen zijn volgens hem - en dit werd me later nog bevestigd door andere personen - geen eigen fabrikaat van Stihl. Stihl zou gewoon een productie-eenheid van heggescharen hebben overgenomen en er zijn naam -en alleen zijn naam - hebben aan toegevoegd. Is dit dan wel die relatief hoge verkoopprijs waard? Het doet me denken aan de overname van autofabriek DAF door VOLVO in de jaren 80 (of was het 90?). Mijn toenmalige garage verzekerde me dat VOLVO niets had veranderd aan de auto's van DAF, alleen de prijs was bijna verdubbeld (het was tenslotte nu een echte 'VOLVO' waarmee men reed).
maandag 22 juni 2009 - 22:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon