menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geitenmest

Ga naar meest recente reactie

boerken

Boerken

aan de kenners een vraag . ben hobbykweker van dwerggeiten en heb dus ieder jaar een mesthoop daarvan . ik doe die elk jaar op de tuin . heb niet altijd genoeg om heel die tuin de mesten . nu zijn er mensen die beweren dat geitenmest geen echte stalmest is en dus veel minder waardig dan stalmest van koeien of kalveren .
mijn vraag is wat denken de kenners daarover ?


zaterdag 23 mei 2009 - 23:10
Rita1960

Rita1960

Hoi Boerken,

niet mis mee met geitenmest. Zie onderstaande link.

http://www.bodemacademie.nl/documenten/82.pdf

groetjes,

Rita
zondag 24 mei 2009 - 08:06
Angelo

Angelo

onze mest bestond hier ook lange tijd uit geitenmest, weliswaar met beetje kippenmest in, en die mest was geweldig, onze planten groeiden goed enzo, en iedereen op de straat kwam hier mest vragen.

Nu bestaat onze mest uit schapen, kippen, konijnen en cavia mest, een daar een schup paardenmest onder. Wat de resultaten hier van zullen zijn, geen idee, we zullen het deze zomer zien


groetjes

Angelo
zaterdag 30 mei 2009 - 00:42
JovanDreumel

JovanDreumel

Dat ligt er een beetje aan hoe die geiten gevoerd worden. Als de geiten gevoerd worden met eiwitrijk voer (krachtvoer) om melk te krijgen, dan krijg je ook een rijkere mest. (koeien en varkens), maar als ze niet echt met krachtvoer gevoerd worden krijg je ook een armere mest (paardenmest), Maar je geeft ook altijd organische stof en dat is goed voor de grond.
zaterdag 30 mei 2009 - 09:23
boerken

Boerken

in de winter blijven de geiten op stal en staan ze op stro . ze krijgen om de andere dag krachtvoer en voederbieten . in de zomer lopen ze in de weide en krijgen ze net als in de winter hooi bij en een beetje krachtvoer dan. ik steek men tuin om met een spade , maak een voor , doe daar mest in en leg dan volgende voor om net zoals de boer zen land ploegt . kan zijn dat de mest te diep zit zeggen ze dan .
vorig jaar heb ik wortelrot gehad aan men voederbieten maar die over gebleven zijn daar heb heel de winter van kunnen voederen . nu staan er aardappelen op dat stuk grond en daar komt de helft maar van uit en hier en daar hebben die ook wortelrot . ik denk dat ik beter na de oogst van de aardappelen er gewoon gras op zaai om volgend jaar te hooien voor de geiten .
zaterdag 30 mei 2009 - 18:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon