menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bestrijding onkruid distelsnetelsetc

Ga naar meest recente reactie

devilke

Devilke

Hey

Ik heb een stukje weide dat overwoekerd is door onkruid; vooral netels en distels.

Deze zouden dus weg moeten; maar het gras moet blijven. Ik heb een fles Roundup Ultra; maar ik weet niet of hiermee het gras blijft. Weet iemand dit?

Alvast bedankt!

grtz devilke
woensdag 6 mei 2009 - 12:23
Pieter

Pieter

Hoi,
Roundup is een totaalherbicide, voor hetgeen jij wil doen is 2,4D of MCPA meer aangewezen. Weet wel dat het redenen heeft dat distels en netels het zo goed doen in jouw weide, dus eventueel ook je bemestingsplan aanpassen. Best kort voor de bloei van de distels eens maaien.
Groetjes,
Pieter
woensdag 6 mei 2009 - 12:33
printemps

Printemps

Het gras is ook kapot dan
Maar er een paar keer over rijden met de grasmachine en de distels en netels zijn vlug weg hoor
Je moet er helemaal niet voor spuiten

mvg lentean
woensdag 6 mei 2009 - 12:33
devilke

Devilke

hm

Het gaat eigenlijk om een stukje braakliggend weide. Maar het een raar stukje; je mag er niets mee doen. Maar het moet natuurlijk wel clean zijn van netels etc.
woensdag 6 mei 2009 - 12:50
Pieter

Pieter

Als het dus blijkbaar niet te nauw steekt en niet te groot is zou ik daar gewoon met een bosmaaier doorgaan op de plekken met het meeste onkruid. Is in dit geval evenveel werk als doodspuiten, maar properder.
woensdag 6 mei 2009 - 13:16
Rita1960

Rita1960

weet wel dat netels en distels graag door vlinders en bijen bezocht worden en dat er een heleboel dieren op leven en van leven.

groetjes,

Rita
woensdag 6 mei 2009 - 18:15
York

York

Ik heb altijd gehoord "netels maaien is netels zaaien" uittrekken is een goede methode.
woensdag 6 mei 2009 - 19:44
Rita1960

Rita1960

Stekels
Stekels maaien is stekels zaaien
Stekels plokken is stekels lokken
Maar stekels steken is ze de nek breken.

*****

Distels

Distels maaien is distels zaaien
Distels trekken is distels stekken
Distels steken is distels kweken
Distels laten staan is naar de bliksem gaan

(n.b. Stekels = Distels)
Boerenrijm


groetjes,

Rita
woensdag 6 mei 2009 - 20:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon