menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe kantelen jullie je zitmaaier voor onderhoud

Ga naar meest recente reactie

Ronny59

Ronny59

Hallo iedereen,

Net de trotse bezitter geworden van een (tweedehandse) zitmaaier en er gisteren het gazon al mee afgereden : nu is het een plezante ipv een vervelende job geworden
Toch een vraag : om het mes ed onderaan te kuisen of te vervangen door een mulching, moet de maaier op zijn kant gezet kunnen worden ... Vermits dat ding 200 kg weegt, zie ik het niet goed zitten om dat effe te kantelen en er onder te werken. En voor een autokrik is niet echt een 'veilige' plaats voorzien zonder vanalles te beschadigen. Daarom vraag ik me af hoe jullie dat doen. Laat maar weten !

mvg

Ronny
zaterdag 2 mei 2009 - 17:00
dendrodan

Dendrodan

ZO van die autostaanders kopen, waar mee je op rijdt met je auto om er onder te kunnen werken. Zo'n mini bruggen de juiste naam weet ik niet maar denk wel dat je dat in een auto5 kunt vinden. Mijn broer had er vroeger zo paar voor aan zijn auto te werken.
zondag 3 mei 2009 - 16:19
Ronny59

Ronny59

Daar heb ik ook al aan gedacht, misschien is dat nog de beste oplossing !
zondag 3 mei 2009 - 16:52
choco

Choco

Er bestaan ook speciale krikken voor een zitmaaier dia je onder de voorwielen zet en zo de machine vooraan zo een 50 cm kan optillen, of één om zijdelings 45° op te tillen kan ook. Dit is veel veiliger dan van die autobruggen waar je oprijdt. Deze krikken kan je ook gebruiken om je maaier te reinigen na een maaibeurt. Vraag hierna eens bij een grasmaaierverkoper in de buurt.

Dirk
zondag 3 mei 2009 - 21:54
Mandy

Mandy

Ik gebruik een John Deere sit-on-mower met een snijvlak aan de voorkant en grasuitwerp opzij, maar die is veel te zwaar om te kantelen of zelfs maar op te krikken. Ik maak hem schoon met een vegertje voor zover ik erbij kan ( en blaas met een blaasdapparaat eronder) en laat hem 1X per jaar nakijken, schoonmaken en aanscherpen.
zondag 3 mei 2009 - 22:09
Victor44

Victor44

Hallo.
Ik kantel mijn zitmaaier niet om te kuisen,maar doe de maaibalk er af ,door vier pennen uit te trekken en de riem af te nemen.Het duurt maar een paar minuten en kan dan onderaan zeer goed gekuist worden,en kan ook zo aan de messen.
Groeten,
Victor
maandag 4 mei 2009 - 17:14
Ronny59

Ronny59

Aha, meerdere oplossingen Ik kijk eens na wat dat apparaat dat choco voorstelt kost, en hoe ik mijn maaibalk makkelijk kan verwijderen, en hoeveel die 'bruggen' kosten.
Ik laat wel weten wat ik dan als oplossing kies !

mvg

Ronny
maandag 4 mei 2009 - 18:42
Ronny59

Ronny59

Net naar de invoerder van snapper gebeld en die wist te vertellen dat er van snapper zelf geen opkrik-apparaat bestaat (enkel een soort electrische brug zoals in garages, maar die zijn in feite enkel voor de dealers bestemd), dus ik zal eens ergens anders moeten gaan horen

mvg

Ronny
woensdag 6 mei 2009 - 14:45
choco

Choco

Snapper zelf heeft geen heftoestel, hetgene ik bedoel werkt met alle zitmaaiers

Kijk eens op volgende link
http://www.kapaza.be/Tuin/Zitmaaiers/16211744/Heftoestel.html

Dirk
woensdag 6 mei 2009 - 17:23
Ronny59

Ronny59

Ah ! Dat gelijkt erg op het toestel dat ik heb om mijn moto op zijn standaard te zetten Ik ga daar eens inlichtingen voor nemen, het lijkt me nog de beste oplossing !

Nog maar eens bedankt voor de tip, Choco !!

Ronny
woensdag 6 mei 2009 - 23:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon