menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strooiwagen van gardena

Ga naar meest recente reactie

Ronkes

Ronkes

Hoi tuinliefhebbers,

Ik ben een leek dus graag jullie advies aub.
Ik heb van een vriend een strooiwagen gekregen, maar weet niet goed welke stand te gebruiken. Iemand een idee?
Ik zou meststoffen moeten strooien en op de zak staan 100 à 150g/m² (1 - 1.5 kg per 10 m²). Dus welke stand moet ik mijn gardena strooiwagentje zetten om mijn gras niet te verbranden?

Groeten
vrijdag 24 april 2009 - 20:19
Eckhorn

Eckhorn

Ik zit hier ook met zo'n probleem, maar dan met een wagentje van WOLF, nl de WE330.
Er zijn 14 standen, maar kan nergens een uitleg vinden over de dosering. In de handleiding staat een tabel die compleet chinees is voor mij.
Hoe doen jullie dat?

Groeten

Eckhorn
woensdag 20 mei 2009 - 08:48
Eckhorn

Eckhorn

Ik zit hier ook met zo'n probleem, maar dan met een wagentje van WOLF, nl de WE330.
Er zijn 14 standen, maar kan nergens een uitleg vinden over de dosering. In de handleiding staat een tabel die compleet chinees is voor mij.
Hoe doen jullie dat?

Groeten

Eckhorn
woensdag 20 mei 2009 - 08:49
Rita1960

Rita1960

uitproberen over een strook van 10 meter lengte met plastic eronder en dan verschillende standen proberen. Dan raak je je kunstmest niet kwijt en weet je na 10 meter x de breedte hoeveel je verstrooid hebt.(m2)

groetjes,

Rita
woensdag 20 mei 2009 - 20:45
dendrodan

Dendrodan

stuur een mail naar gardena die helpen je wel. Dat noemen ze klantenservice.
zondag 31 mei 2009 - 21:35
Etienne45

Etienne45

Ik doe hetzelfde als Rita. Een plastic zeil op de grond en testen tot ik een aanvaardbaar resultaat "strooisel" zie.
Let wel bij vochtig weer kunnen de gaatjes wel eens dichtslibben. Steeds controleren en desnoods eens met een harde borstel over de gaatjes gaan.
Succes !
maandag 1 juni 2009 - 12:29
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Ik ben zelf gewoon in een 'voorzichtige' stand begonnen. Na heel het veld gehad te hebben (eerst uitrekenen hoeveel kg je totaal moet strooien) had ik nog niet 1/3 gestrooid!

Dus daarna iets verder open gezet en de andere 2/3 in 1 keer gestrooid.

Beetje experimenteren aan de veilige kant, na een aantal keer strooien weet je wel wat je moet hebben denk ik.
maandag 1 juni 2009 - 13:31
spruce

Spruce

In je tuincentrum weten ze dat perfect, ik heb onlangs zo'n karretje geleend van het tuincentrum en die wisten perfect de stand te geven van bemesten en zaaien.
zaterdag 6 juni 2009 - 14:59
Eckhorn

Eckhorn

hallo!

Bedankt voor jullie tips, het is gelukt hoor.
Het kiemt nu heel goed, de combinatie van regen en wat zon is perfect.
Voor het onkruid ook

Groeten

eckhorn
maandag 22 juni 2009 - 16:41
Etienne45

Etienne45

Wat is da "onkruid"
maandag 22 juni 2009 - 17:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon