menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strooiwagen van gardena

Ga naar meest recente reactie

Ronkes

Ronkes

Hoi tuinliefhebbers,

Ik ben een leek dus graag jullie advies aub.
Ik heb van een vriend een strooiwagen gekregen, maar weet niet goed welke stand te gebruiken. Iemand een idee?
Ik zou meststoffen moeten strooien en op de zak staan 100 à 150g/m² (1 - 1.5 kg per 10 m²). Dus welke stand moet ik mijn gardena strooiwagentje zetten om mijn gras niet te verbranden?

Groeten
vrijdag 24 april 2009 - 20:19
Eckhorn

Eckhorn

Ik zit hier ook met zo'n probleem, maar dan met een wagentje van WOLF, nl de WE330.
Er zijn 14 standen, maar kan nergens een uitleg vinden over de dosering. In de handleiding staat een tabel die compleet chinees is voor mij.
Hoe doen jullie dat?

Groeten

Eckhorn
woensdag 20 mei 2009 - 08:48
Eckhorn

Eckhorn

Ik zit hier ook met zo'n probleem, maar dan met een wagentje van WOLF, nl de WE330.
Er zijn 14 standen, maar kan nergens een uitleg vinden over de dosering. In de handleiding staat een tabel die compleet chinees is voor mij.
Hoe doen jullie dat?

Groeten

Eckhorn
woensdag 20 mei 2009 - 08:49
Rita1960

Rita1960

uitproberen over een strook van 10 meter lengte met plastic eronder en dan verschillende standen proberen. Dan raak je je kunstmest niet kwijt en weet je na 10 meter x de breedte hoeveel je verstrooid hebt.(m2)

groetjes,

Rita
woensdag 20 mei 2009 - 20:45
dendrodan

Dendrodan

stuur een mail naar gardena die helpen je wel. Dat noemen ze klantenservice.
zondag 31 mei 2009 - 21:35
Etienne45

Etienne45

Ik doe hetzelfde als Rita. Een plastic zeil op de grond en testen tot ik een aanvaardbaar resultaat "strooisel" zie.
Let wel bij vochtig weer kunnen de gaatjes wel eens dichtslibben. Steeds controleren en desnoods eens met een harde borstel over de gaatjes gaan.
Succes !
maandag 1 juni 2009 - 12:29
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven