menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderhoud terras in ip-hout

Audrey

Audrey

3 jaar geleden heb ik een terras met ipé-planken en ipé-bloembakken laten aanleggen. Ik heb het elk jaar ingestreken met een olie van trip-trap om het te beschermen. Dit jaar is het echt wel heel vuil en groen geworden en daarom ging ik bij de houthandel een terrasreinigingsproduct halen. Gisteren heb ik een hele namiddag zitten schuren, plank per plank, met een nylon borstel. Toen ik vandaag naar het resultaat keek was ik ontgoocheld want er zit redelijk wat kleurverschil tussen de planken, sommige zijn echt mooi lichtgrijs en andere zijn dan weer beige-donkergrijs-achtig.
Heeft iemand hier ervaring mee? Schuur ik het best nogmaals met dat product of is er een andere methode?

Alvast bedankt voor de hulp.

Audrey
donderdag 16 april 2009 - 09:10
Deef1337

Deef1337

Hey!

Mij hebben ze steeds gezegd dat je aan een ip terras nooit iets mocht doen!Mischien best maar eens bellen naar de mensen die dit aangelegd hebben?deze zullen er waarschijnlijk veel meer vanaf weten dan wij 2


Kan je wel zeggen dat je nooit met een hogedrukreiniger je houten terras mag afspuiten omdat je dan je porien openzet voor vuil!


Ik wens je alvast veel succes
zaterdag 25 april 2009 - 21:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon