menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hakselaar aanschaffen

Ga naar meest recente reactie

leeuwtje

Leeuwtje

Ik wil een hakselaar aanschaffen. Nu heb ik al hier bij een bedrijf gekeken maar die verkocht alleen professionele en die waren rondom de 2000 euro. Dat is me iets teveel van het goede.

Maar er zijn toch ook wel andere soorten voor particulier gebruik die goedkoper zijn.
Hebben jullie tips. Ik weet dat er bijvoorbeeld ook zijn die slappe stengels kan verwerken, welke is dit.

Alle tips en ideeën zijn welkom!
zaterdag 21 maart 2009 - 23:40
monique251

Monique251

Hoi Leeuwtje,

Wat verwacht je precies van de hakselaar, hoeveel gebruik ga je ervan maken en welke dikte takken moet hij aankunnen. Heb zelf een nogal grote tuin en heb net de Eliet Neo 2 besteld. Deze snijdt de takken (meeste types kneuzen de takken met een klepel of wals) maar is niet heel goedkoop (ongeveer 650 euro) en wellicht te duur als je er maar een of twee keer per jaar een paar takjes door hakseld.

zaterdag 21 maart 2009 - 23:48
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik heb er een met een wals en bevalt me prima. Hegehakselde en gekneusde materiaal verteert goed op de composthoop. Deze maakt gelukkig niet zo'n herrie, omdat hij niet veel toeren maakt. Zo'n snijbonen (met scheef mes) geval heb ik eerst gehad, maar maakte ontzettend veel herrie.
maandag 23 maart 2009 - 15:49
leeuwtje

Leeuwtje

Wat voor een merk heb jij dan Jo?

We hebben een redelijk grote tuin. Zo'n 3000 m2 is nu een fruitboomgaard (vooral kersen). Dan nog een groentetuin en dan ook nog een siertuin. Ik heb dus redelijk wat snoeiafval maar het is niet zo dat ik dagen achter elkaar met zo'n apparaat aan de gang ben.

Een bedrijf hier verkoopt alleen professionele maar dien zijn dan over de 2000 euro en dat vind ik niet nodig.
donderdag 26 maart 2009 - 21:14
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik heb de mijne in Duitsland gekocht en het merk heb ik hier nog nergens gezien, maar toen waren er hier ook geen met een wals. Nu zijn er hier ook weer verbeterde versies van. B.v. met automatische terugloop bij verstopping. Die omschakeling moet ik nog met de hand doen.
Snoeihout gaat er prima door. Jong groen meng ik altijd met hout en dan gaat dat ook goed. Hij trekt er alles goed in en zonder herrie. Zitten er dikke vertakkingen aan dan wil hij wel eens vastlopen, maar met een takkenschaar bij de hand om vertakking te verkleinen werkt goed. Voor goed € 200,00 moet je een goede kunnen kopen met wals.
donderdag 26 maart 2009 - 21:40
Ntone

Ntone

Een Eliet Primo, of een stapje groter, de Eliet Minor zijn zeer goed.

Ook de Viking GE260 of de GE375 zijn aanraders, maar met elektrische motor.
Ikzelf heb een Gloria Natura 2800 aan een serieuze test onderworpen, en die voldoet ook sterk, maar maakt meer lawaai.... (Testverslag: http://www.ntone.be/horti/2008/11/16/getest-gloria-natura-2800l/)
maandag 6 april 2009 - 14:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon