menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg tuin

Ga naar meest recente reactie

tonydelvincourt

Tonydelvincourt

Om een perk (3mx3m), omboord met buxus, op te vullen zou ik "Helleborus argutifolius"gebruiken als "bodembedekker" met het voordeel dat er in de winter bloemen aankomen. Om het effen groene vlak in de zomer wat speelser te maken, zou ik 4 bolvormige grassoorten Festuca Ovina erbij willen combineren. Zullen deze het overleven of is dit niet aan te raden?
Wij houden van een strakke tuin.
maandag 23 februari 2009 - 18:36
annis

Annis

Vemoedelijk zal de Festuca Ovina 20-30 cm te klein zijn in verhouding met de Helleborus argustifolius deze kan 80 cm worden is niet echt een bodembedekker. Vaak valt deze Helleborus ook uiteen met zijn takken en valt over de Festuca heen. Ik zou kiezen voor een hogere grassoort bv. Calamogrotis brachytricha( Diamantgras of een Pennisetum.

Nog welkom op dit leerrijke forum

Annis
maandag 23 februari 2009 - 18:58
tonydelvincourt

Tonydelvincourt

Dank je voor de vlugge respons! Ik wist niet dat deze helleborussoort zo hoog kwam, ik dacht slechts 40cm. Ken je de hoogte van "diamantgras" en "pennisetum"?
maandag 23 februari 2009 - 19:27
annis

Annis

Diamantgras kan tussen de 60/100 cm worden en Pennisetum 30/100cm afhankelijk van de soort. De uiteindelijke grootte van een plant hangt ook af van de standplaats en de grondsoort.
De hoogte van de Helleborus is ook de uiterste hoogte die hij kan halen.

Annis
maandag 23 februari 2009 - 19:47
Eniavaswen

Eniavaswen

Je zou het buxusperk ook kunnen opvullen met hortensia. Door zijn eenvoud oogt het ook heel mooi en past het in een strak concept.

Groetjes
Karen
donderdag 5 maart 2009 - 10:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon