menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bodemanalyse terug van weggeweest

andreash

Andreash

Hallo,

Vanavond zat de bodem analyse terug die ik had laten uitvoeren op een handje grond uit de tuin. Wat al te verwachten was: Het is te zuur. De PH waarde van de sample is blijkbaar 5.2. Dat is behoorlijk laag inderdaad. Als tegenmaatregel heb ik al flink wat kalk gestrooid een maand geleden en dat onder gewerkt. Zal toch wel iets schelen denk ik....

De hoeveelheid fosfaat is overigens ook veels te laag. Blijkbaar kwamen ze op een waarde van 0 uit. Aanstaande vrijdag krijgen we een flinke berg biologische compost en daarnaast hebben we ook nog zo'n zelfde berg gecomposteerde paardenmest liggen. Kan ik daarmee de fosfaatwaarde van de grond verhogen of moet ik iets anders verzinnen? We willen het liefst alles biologisch doen...

Gr,

AndreasH
woensdag 11 februari 2009 - 20:26
vanparystje

Vanparystje

beste,

inderdaad je hebt er goed aangedaan om paardemest open te spreiden of je stuk grond. In paardemest zitten nog heel wat fosfaten dus die zullen zich ook nog wel omzetten tot ze opgenomen kunnen worden.

Je fosfaat waarde in de grond zal verhoogd worden maar er moet wel een groenbemester ofzo staan zodat de voedingsstoffen niet uitspoelen door de regen.
vrijdag 13 februari 2009 - 23:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon